اخبار

عرضه اندروید ۷ برای گلکسی نوت ۵

عرضه اندروید ۷ برای گلکسی نوت ۵

گلکسی نوت ۵

 

سرانجام پس از انتظار فراوان شاهد عرضه آخرین نسخه سیستم عامل اندروید برای یکی از محبوب‌ترین همراه‌های هوشمند شرکت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ هستیم.

این به‌روزرسانی که مدت‌ها بود شایعاتی پیرامون زمان ارائه آن در رسانه‌ها منتشر شده بود، با تاخیری چند روزه نسبت به کشورهای غربی در منطقه خاورمیانه و هندوستان به کاربران عرضه شده است که به‌صورت بدیهی این امر به معنای این است که دارندگان گلکسی نوت ۵ در ایران نیز می‌توانند اندروید نوقا یا اندروید ۷ را بر روی دستگاه خود دریافت کنند.

این به‌روزرسانی موجب می‌شود تا تمامی امکانات ویژه آخرین نسخه از اندروید به این فبلت‌های محبوب افزوده شود و به‌این‌ترتیب می‌توان انتظار بهبود عملکرد کلی دستگاه را داشت. فرم‌ویر عرضه شده برای این به‌روزرسانی سیستم عامل، N920GDDU3CQC7 نام دارد و هم‌اکنون می‌توان آن را از طریق بخش به‌روزرسانی داخلی دستگاه دریافت کرد.

با این وجود یکی از مشکلات اصلی در راستای استفاده از این سیستم این است که برای دریافت آن باید یک گیگابایت از حجم اینترنت خود را استفاده کنید که مسلما می‌تواند علاوه بر استفاده کردن اینترنت، زمان نسبتا زیادی را نیز از کاربران بگیرد. با این حال بهینه‌سازی‌های امنیتی و عملکردی به وجود آمده به‌واسطه این به‌روزرسانی به‌اندازه کافی مناسب هستند که ارزش گذاشتن اینترنت و زمان یاد شده را داشته باشند.

جالب است بدانید که نخستین عرضه اندروید ۷ برای گلکسی نوت ۵ در ماه فوریه میلادی در کشور ترکیه انجام شد و به‌تدریج سایر بخش‌های جهان نیز از این به‌روزرسانی بهره‌مند شدند. شایان‌ذکر است که سایر دستگاه‌های سامسونگ که در فهرست دریافت این به‌روزرسانی قرار دارند، مدل‌های گلکسی ای ۳ (مدل سال ۲۰۱۶) و گلکسی ای ۸ هستند که در طول ۱۰ روز آینده به‌روزرسانی به اندروید نوقا را دریافت خواهند نمود. لازم به یادآوری است که چندی پیش سامسونگ عرضه این به‌روزرسانی برای گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج را به تاخیر انداخته بود و به نظر می‌رسد که به‌روزرسانی برای گلکسی نوت ۵ می‌تواند آغاز فرایند آزمودن کیفی این سیستم عامل پیش از عرضه آن برای دستگاه‌های یادشده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا