اخبار

عرضه نخستین حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر توسط Vivo

عرضه نخستین حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر توسط Vivo
شرکت چینی Vivo توانست تا با کنار زدن شرکت سامسونگ، نخستین حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر تلفن همراه هوشمند را طراحی و عرضه کند.
حسگرهای اثرانگشت برای مدت‌های طولانی مهمان تلفن‌های همراه هوشمند ما خواهند بود ولی در این میان شرکت‌هایی مانند سامسونگ از بیش از یک سال پیش به دنبال ساخت حسگرهای جدیدی هستند تا بتوانند به‌جای یک حسگر مجزا از نمایشگر دستگاه برای برداشت کردن اثرانگشت کاربر استفاده کنند. با این وجود به نظر می‌رسد که این شرکت رقابت را به یک شرکت کم نام و نشان تر چینی به نام Vivo واگذار کرده است.
شرکت چینی Vivo که در میان پنج عرضه‌کننده موفق تلفن همراه هوشمند در سراسر جهان قرار دارد، به‌تازگی اعلام کرده است که نخستین تراشه ویژه‌ای که موجب می‌شود تا بتوان اثرانگشت کاربر را از روی نمایشگر خواند را طراحی کرده است. این حسگر بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد زیرا می‌تواند موجب شود تا ابعاد کلی تلفن‌های همراه هوشمند به میزان چشمگیری کوچک‌تر شود زیرا دیگر نیازی به تعبیه یک حسگر اثرانگشت مجزا بر روی بدنه نخواهد بود.
این حسگر که در زیر نمایشگر کار گذاشته می‌شود قرار است تا در سال آینده میلادی روانه بازار شود و برای نخستین بار در تلفن‌های همراه هوشمند همین شرکت یعنی Vivo به کار گرفته خواهد شد. جالب است بدانید که شرکت‌هایی مانند سامسونگ برای مدت‌ها به دنبال این فناوری بودند ولی درنهایت نتوانستند تا این قابلیت را عرضه کنند.
گفته می‌شود که نخستین همراه هوشمند مجهز به این فناوری از یک نمایشگر ویژه با نسبت ۱۸ به ۹ یا ۲۰ به ۹ بهره‌مند خواهد بود که این نمایشگرها معمولا برای تلفن‌های همراه هوشمند بدون لبه به کار گرفته می‌شوند. در این میان با توجه به عدم نیاز به طراحی حسگر اثرانگشت مجزا دیگر نیازی به حضور یک جسم خارجی در جلوی دستگاه نخواهد بود و از سوی دیگر نیز دیگر لنز دوربین خود را به‌جای حسگر اثرانگشت لمس نخواهید کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا