اخبار

عرضه واقعیت افزوده برای آیفون

عرضه واقعیت افزوده برای آیفون

واقعیت افزوده برای آیفون

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، کمپانی اپل هم‌اکنون دارای حدود یک هزار مهندس است که در حال کار بر روی فناوری واقعیت افزوده هستند. درعین‌حال نیز کمپانی سانفرانسیسکویی اکسیپیتال سعی دارد در این زمینه از کمپانی اپل پیشی گرفته و اولین دستگاه واقعیت افزوده را برای آیفون‌های اپل در ماه آینده به بازار عرضه کند.

این دستگاه که بریج نام گرفته است درواقع ترکیبی از آیفون‌های نسل جدید با دستگاهی مانند دستگاه واقعیت مجازی Gear است و علاوه بر این دارای حسگری برای اسکن کردن فضاها و ترکیب اشیا در دنیای واقعی با کاربری‌های واقعیت افزوده است.

از طرفی این دستگاه از دوربین آیفون برای یک فید ویدیوی زنده از محیط استفاده می‌کند و البته آن را با استفاده از شماری از عدسی‌های زاویه باز بهبود می‌بخشد. به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از این دستگاه تصاویر دنیای واقعی را در ترکیبی از تصاویر مجازی مشاهده کنند.

کمپانی اکسیپیتال در طول پخش پیش‌نمایشی از این دستگاه در کنفرانس توسعه دهندگان بازی‌های کامپیوتری در سن فرانسیسکو نرم‌افزاری را به نمایش گذاشت که کاربران با استفاده از آن می‌توانند با یک سگ به‌صورت مجازی به بازی بپردازند که در آن توپ مورداستفاده توسط کاربر به دیوارها و اشیا واقعی موجود در اتاق برخورد می‌کرد. علاوه بر این کاربران می‌توانستند با استفاده از این دوربین به تغییر دکوراسیون اتاق واقع در آن پرداخته و میز و صندلی‌هایی را به‌صورت مجازی به آن اضافه کنند و دکور نهایی اتاق بعد از افزوده شدن اشیا مجازی را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که کمپانی اکسیپیتال از سال ۲۰۰۸ بر روی نرم‌افزارهای کامپیوتری کار کرده است و در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز توانسته است حسگر سه‌بعدی ویژه مخصوص به خود را بسازد. این کمپانی در ماه دسامبر سال میلادی گذشته نیز دستگاه بریج را برای ۶۰۰ توسعه‌دهنده به نمایش گذاشت و به این طریق از آن‌ها درخواست کرد تا برای این دستگاه به طراحی نرم‌افزارهای واقعیت افزوده بپردازند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا