اخبار

تحلیلگران عمر متوسط محصولات اپل را حدود چهار سال تخمین می زنند

تحلیلگری به نام هوراس ددیو با استفاده از آمار رسمی اپل، تخمینی حدودی از عمر محصولات این شرکت به‌ دست آورده است. او نتایج تحلیل‌های خود را در بلاگش منتشر کرده است. این آمار‌ شامل فروش اپل در هر سه ماه به همراه تعداد دستگاه‌های فعال‌شده از محصولات این شرکت است. رویکرد اپل برای اطلاع‌رسانی درباره تعداد دستگاه‌های فعال‌شده بسیار محافظه‌کارانه است و تنها در موارد خاصی آمار مربوط به آن‌ها را منتشر می‌کند. این مقدار به ۱.۳ میلیارد دستگاه رسیده که در مدت دو سال رشد ۳۰ درصدی داشته است.
این دفعه‌ی دوم است که اپل آمار دستگاه‌های فعال‌شده را منتشر می‌کند. اپل در ژانویه سال ۲۰۱۶ با دستیابی به رکورد یک میلیارد دستگاه، اقدام به انتشار این ارقام کرد. با توجه به اختلاف تعداد محصولات فروخته‌شده و فعال‌شده، می‌توان عمر متوسط دستگاه‌های ساخت این شرکت را تخمین زد.

تحلیل آماری محصولات اپل

در همین راستا نموداری طراحی شده است که میزان فروش محصولات اپل از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۰۷ تاکنون را نمایش می‌دهد. هم‌چنین خطی دیگر، تعداد حدودی دستگاه‌های فعال ‌شده در طول این بازه را نشان می‌دهد. البته این آمار قابل استناد در گذشته نیستند؛ زیرا اپل آماری را در گذشته در این رابطه منتشر نکرده بود. محدوده‌ی بین دستگاه‌های فروخته‌شده و فعال‌شده می‌تواند تعداد محصولاتی را که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند نشان دهد.
اپل
با تفریق ۲.۰۵ میلیارد محصول فروخته‌شده و ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال می‌توان به عدد۷۵۰ میلیون محصول از رده خارج‌شده دست پیدا کرد. این مقدار برابر بافاصله‌ی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۳ تاکنون و برابر با چهارسال و سه ماه است. متأسفانه نمی‌توان آمار گفته‌شده را به‌صورت جزئی برای تک‌تک محصولات اپل استفاده کرد و به آمار بیشتری نیاز است. محصولات در نظر گرفته‌شده شامل رایانه‌های مک، آیفون‌‌، آیپاد تاچ، آیپد و اپل واچ هستند.
اپل
در نمودار دوم می‌توان تعداد دستگاه‌های خارج شده از رده در هر سه‌ماهه را مشاهده کرد که طبق نمودار اولیه ترسیم شده اند. از این نمودار می‌توان دریافت که میانگین عمر محصولات در هر سه‌ماهه از سال ۲۰۱۲ کمی افزایش پیدا می‌کند و در سال ۲۰۱۷ به مقدار چهار سال رسیده است. به نظر می‌رسد این روند صعودی در آینده نیز ادامه داشته باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا