اخبار

فرصت ۶ ماهه برای دریافت مجوز نمایندگی اپل بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت

اگر خاطرتان باشد با مطرح شدن موضوع رجیستری، گفته شد که اگر برندی در ایران دارای نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش نباشد فروش محصولات آن در ایران ممکن نیست و با آغاز طرح رجیستری گوشی های آن برند قابل فعالسازی نخواهند بود. در همین راستا به کمپانی ها مهلتی شش ماهه داده شد تا نسبت به ثبت رسمی نمایندگی خود در ایران اقدام کنند.یکی از برندهایی که در همین زمینه کلی سر و صدا کرد، اپل بود.
البته پس از مدتی هم در خبرها خواندید که به ۹ شرکت مجوز لازم برای واردات و فروش گوشی های اپل داده شده بود. حالا مجدداً خبرهایی در این خصوص به گوش می رسد.
روز گذشته رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی، تصویری و تلفن همراه تاکید کرد که فرصت شش ماهه برای اخذ نمایندگی های گوشی های آیفون با نشان تجاری اپل از وزارت صنعت هنوز به قوت خود باقی است.
ابراهیم درستی اظهار کرد که وزارت صنعت شش ماه به متقاضیان فرصت داده است تا درخواست خود را در سامانه این وزارت ثبت و مجوزهای لازم را دریافت کنند. درستی به شرایط پسابرجام اشاره کرد و تاکید کرد که در این شرایط باید مسائل مربوط به واردات گوشی های آیفون ضابطه مند شود تا محدودیتی در این خصوص وجود نداشته باشد و واردات این گوشی انحصاری نشود.
وی افزود

واردات آیفون نباید انحصاری شود و هر کسی که شرایط لازم برای واردات را دارد باید بتواند مجوز نمایندگی را دریافت کند و واردات داشته باشد. چندی پیش طی لیستی به ۹ درخواست کننده، مجوز نمایندگی ارایه شد و در حال حاضر نیز ۸ یا ۹ متقاضی دیگر پرونده تشکیل داده اند تا امکان دریافت مجوزشان بررسی شود.

طبق قوانین هر شرکت یا فردی که مجوز نمایندگی دریافت کند باید بتواند خدمات پس از فروش ارایه کند. تا پایان مهلت شش ماهه هر نمایندگی که بتواند مجوز لازم را کسب کند می تواند واردات گوشی های آیفون را آغاز کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا