اخبار

فروشگاه آنلاین علی بابا از سیستمی جدید برای ردیابی و حذف کالاهای تقلبی خبر داد

فروشگاه آنلاین علی بابا (Alibaba) مدت زمان زیادی است که با تجار جزئی کالاهای تقلبی مشکل دارد. این مشکلات می تواند شهرت بدی را به علی بابا متحمل کرده و بین این شرکت و برندهای بزرگ تنشی ایجاد کند. امروز این کمپانی از برنامه ای جدید برای شناسایی این شرکت ها و حذف محصولات تقلبی از فروشگاه علی بابا خبر داد.
به نظر می رسد که سیستم جدید IP Joint-Force علی بابا، گسترش یافته ی برنامه جاری شرکت یعنی good-faith take-down، روشی مخصوص برای سهولت ارتباطات مابین حقوق مشتری (گیرنده) و کارکنان علی بابا باشد. به برندهایی که نگران نسخه تقلبی از محصولاتشان بوده و از این موضوع نگران هستند – مانند لوییس ویتان (Louis Vuitton) یا اپل (Apple) – یک مدیر حساب کاربری در علی بابا به آن ها اختصاص داده خواهد شد و از طریق آن، دسترسی به یک پورتال آنلاین داده می شود که کمپانی ها می توانند به سرعت برای شناسایی محصولات اصل و یا تقلبی از آن استفاده کرده و به منظور حذف، آنها را نشانه گذاری کنند.
علی بابا با تاکید بر اینکه شرکت های شاکی از یکدیگر و یا منتقد از یکدیگر فروشندگان تقلبی را متوقف نخواهد کرد، امیدوار است که با این برنامه، تصویری از یک کار گروهی ارائه داده و پرورش دهد. علی بابا نیاز دارد که از این هجمه محصولات تقلبی جلوگیری کند. اوایل سال جاری، پس از آنکه چندین برند عمده تجاری از علی بابا شکایت کردند، این کمپانی چندین معاهده ضد جعل و تقلب را از سر گرفت. جک ما، موسس کمپانی علی بابا مصرانه به دنبال راهکاری برای حذف این محصولات تقلبی است و به گفته ی او این محصولات هیچ جایگاهی در علی بابا ندارند. با کمی امیدواری، احتمالا این اقدام جدید علی بابا گامی مهم و رو به جلو برای این شرکت محسوب خواهد شد.
منبع: engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا