اخبار

فروش ال جی جی ۵ در سال جاری به حد انتظارات ال‌جی نخواهد رسید

درحالی‌که انتظار می‌رفت کمپانی ال‌جی با پرچم‌دار جدید خود، ال جی جی ۵ (LG G5) فروش جذابی را در سال جاری تجربه کند، از سطح این کمپانی خبر می‌رسد که میزان فروش این محصول در سال جاری حتی به نیمی از آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودند نیز نخواهد رسید. به نظر می‌رسد که بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی روند نزولی پر شیبی را در حال طی کردن است.
ال جی جی ۵ نام پرچم‌دار سال جاری کمپانی ال‌جی است که با طراحی ماژولار خود انتظار می‌رفت به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال جاری بدل شود. اما ظاهراً این محبوبیت تنها بر روی برگه درست بود و در عمل ال‌جی چیزی جز ضرر و زیان از فروش این محصولات ندیده است.
کمپانی ال‌جی با توجه به فروش بسیار ضعیف پرچم‌دار خود، در حال تدارک گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی و اعلام فروش ۱۵ میلیونی این محصول است. این در حالی است که آن‌ها در گذشته اعلام کرده بودند که انتظار فروش ۱۶٫۵ میلیون قطعه ال جی جی ۵ را خواهند داشت.

 

فروش ضعیف ال جی جی ۵
 
غول کره‌ای دنیای فناوری اعلام کرده بود که انتظار دارد سه ماهه دوم سال جاری (ماه مه تا ماه ژوئن) چیزی حدود ۳ الی ۳٫۵ میلیون قطعه تلفن هوشمند ال جی جی ۵ به فروش خواهد رفت که حتی این میزان نیز به دست نیامده و آن‌ها ۲٫۵ میلیون دستگاه، چیزی حدود ۱ میلیون کمتر از انتظار خود به فروش رسانده‌اند. بدین ترتیب باید انتظار داشت که این کمپانی با ضرر مالی ۱۱۰٫۵۹ میلیون الی ۱۱۲٫۳۲ میلیون دلاری روبه‌رو خواهد شد. با این حال لازم به ذکر است که چنین ضرر مالی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با مبلغی حدود ۱۷۴٫۵ میلیون دلار نشان از کاهش ضررهای مالی این کمپانی در بخش گوشی‌های هوشمند می‌دهد و می‌توان گفت که عملکرد ال‌جی نسبت به سال گذشته خود بهتر بوده است.
ال‌جی امیدوار است سال جاری چیزی حدود ۱۲ میلیون دستگاه ال جی جی ۵ را به فروش برساند. با این وضعیت بعید به نظر می‌رسد که بیش از ۵٫۵ میلیون قطعه از این تلفن پرچم‌دار در سال جاری به فروش برسد. این گوشی هوشمند در مقایسه با پرچم‌داران سامسونگ (گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج) هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت. چراکه این دو محصول از ماه مارس که فروش رسمی‌شان را آغاز کرده‌اند تا بدین لحظه فروش ۲۶ میلیونی را تجربه کرده‌اند.
شاید ال‌جی برای تسکین خودش نگاهی به کمپانی اچ‌تی‌سی بیندازد که پرچم‌دار آن فروشی فوق‌العاده ضعیف را به خود دیده است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها این کمپانی تایوانی سال جاری تنها ۱ میلیون نسخه از پرچم‌دار خود، اچ‌تی‌سی ۱۰ را به فروش خواهد رساند.
به‌هرحال کمپانی ال‌جی در حال حاضر پس از شرکت‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و لنوو رتبه‌ی هفتم بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد. بعید به نظر می‌رسد با ادامه این روند، جایگاه ال‌جی نسبت به حال بهبود یابد و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، آن‌ها جایگاه هفتم را نیز از دست خواهند داد!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا