اخبار

فروش ضعیف آیفون X بلای جان سامسونگ شده است

فروش ضعیف آیفون X بلای جان سامسونگ شده است

شرکت سامسونگ به علت فروش ضعیف محصول رقیب مستقیمش یعنی آیفون X شرکت اپل با افت چشمگیری در بازار فروش نمایشگرهای OLED خود روبرو شده است.
شرکت‌های بزرگ فعال در بازار تلفن‌های همراه همیشه به سراغ ارائه بهترین مزایای رقابتی می‌روند و مدعی هستند که این مزایا برای آن‌ها به‌صورت انحصاری عرضه می‌شود. بااین‌وجود در پشت پرده این رقابت داغ، این شرکت‌ها مراودات مشترک متعددی را دارند. برای مثال اگر بخواهید بزرگ‌ترین دشمنان بازار تلفن‌های همراه هوشمند را نام ببرید، از سامسونگ و اپل یاد خواهید کرد ولی برترین محصول تاریخ اپل یعنی آیفون X از نمایشگرهایی بهره می‌برد که شرکت سامسونگ آن‌ها را تولید می‌کند.
در این میان پیش‌بینی‌های فروش این تلفن همراه به‌اندازه‌ای بالا بوده است که متخصصان فناوری اعلام کرده بودند که سامسونگ می‌تواند با توجه به کسب درآمد از فروش آیفون X، درآمدی بیش از درآمد ناشی از فروش تلفن‌های همراه هوشمند خود را کسب کند. با این حال شرایط بر اساس پیش‌بینی‌های آرمانی یاد شده انجام نشده است و فروش آیفون X اپل ضعیف‌تر از حد انتظار اولیه بوده است.
این امر نه‌تنها برای اپل ناامید کننده بوده است بلکه شرکت سامسونگ را نیز تحت فشار قرار داده است و کل کسب و کار این شرکت از بخش فروش پنل‌های OLED با کاهش فروش این مدل از آیفون با افتی چشمگیر روبرو شده است. در حال حاضر این شرکت تعداد ۱۳۵ هزار پنل از این نوع را در هر ماه تولید می‌کند در حالی که نیاز اپل به ۱۰۰ هزار کاهش پیدا کرده است و این تفاوت چشمگیر موجب شده است تا سامسونگ دست به دعا بردارد که رقیب بزرگ آنها یعنی شرکت اپل با شرایطی بهتر در بازار فروش روبرو شود. درصورتی‌که شرایط به همین ترتیب ادامه پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد که سامسونگ به فکر تغییر رویکرد خود در تولید این نوع از نمایشگرهای همراه بیفتد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا