اخبار

فروش ۱۰ میلیون Gear VR از اهداف اصلی سامسونگ

IHS گزارشی تهیه کرده مبنی بر این که میزان فروش هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ تا سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. این گزارش شامل تمامی این دستگاه ها می شود. براساس اطلاعات ارائه شده انتظار می‌رود سامسونگ طی سال جاری میلادی نزدیک به ۴.۱۲ میلیون دستگاه از این دستگاه را راهی بازار کند. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۱۶ قریب به ۴.۵۶ میلیون دستگاه Gear VR راهی بازار کرده بودند که البته پیش‌بینی‌ها از کاهش میزان فروش در سال جاری میلادی حکایت دارند. دلیل کاهش فروش را باید در قیمت بالاتر نسل جدید این دستگاه واقعیت مجازی جستجو کرد که به همراه گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس راهی بازار شده است. به قطع یقین عبور از آمار ۱۰ میلیون دستگاه امری حتمی است.
Gear VR توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۴ میلادی رونمایی شد، اما این محصول تا سال ۲۰۱۵ بصورت تجاری راهی بازار نشد. بعد از سال ۲۰۱۵ به طور مداوم شاهد رونمایی از نسل جدید Gear VR به همراه پرچمداران سامسونگ هستیم، حال آنکه این موضوع در مورد گلکسی نوت ۷ صادق نبود، اما سامسونگ گلکسی S8 را با نسل جدید Gear VR همراه کرد. اطلاعات موجود نشان از این دارد که Gear VR از زمان عرضه‌ی گلکسی S7 نقش بسیار پررنگی را در رابطه با بازاریابی گوشی‌های هوشمند سامسونگ بازی کرده است.
سامسونگ بر این اساس فروش گوشی گلکسی S8 را به همراه یک دستگاه Gear VR همراه کرده است .هرچند انتظار می‌رود سامسونگ همچنان به عنوان بزرگ‌ترین بازیگر حوزه‌ی هدست واقعیت مجازی موبایل به کار خود ادامه دهد، اما گوگل با Daydream و عرضه‌ی بیش از ۲.۲۳ میلیون دستگاه طی سال ۲۰۱۶ میلادی نشان داده که رقیب قدرتمندی برای کره‌ای‌ها است. باید دید که آیا عملکرد سامسونگ همتراز با پیش‌بینی‌های انجام شده خواهد بود یا خیر.
Gear VR

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا