اخبار

فناوری شارژ سریع می زو تحسین منتقدان را برانگیخت

فناوری شارژ سریع می زو تحسین منتقدان را برانگیخت

می زو

کمپانی چینی می زو  موفق به ایجاد فناوری جدیدی برای شارژ بسیار سریع تلفن‌های همراه هوشمند شده است. این کمپانی در کنگره جهانی موبایل بسیاری از کاربران را فراخوانده و آن‌ها را به تماشای شارژ شدن یک باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد در مدتی بسیار کوتاه نشانده است.

این عمل می زو  درواقع پیش‌نمایشی هیجان‌انگیز از فناوری سوپر ام چارج (Super mCharge) خود بوده است اما کاربران با تجربه با این پیش‌نمایش چندان متقاعد نشدند زیرا بر اساس تجربیات فناوری‌های شارژ سریع به‌جای شارژ کردن کل باتری مقدار زیادی از انرژی را در ظرف زمانی محدود به باتری وارد می‌کنند. به این ترتیب برای این کاربران این شبهه وجود دارد که آیا می زو  در این فناوری خود نیز کاری مشابه با باتری‌ها انجام می‌دهد یا خیر.

البته به غیر از این شبهه، نگرانی‌هایی نیز درباره میزان امنیت این فناوری وجود دارد زیرا اخیرا تعداد دستگاه‌هایی که باتری آن‌ها ناگهان بدون هیچ دلیلی منفجر شده است رو به افزایش است. می زو  دراین‌باره اعلام کرده است که فناوری سوپر ام چارج برای به حداکثر رساندن بازده خود از مجموعه‌ای از مدارهای هوشمندانه در درون شارژ و تلفن همراه استفاده می‌کند. به این ترتیب دمای دستگاه از ۳۹ درجه سانتی گراد (۱۲۰ درجه فارنهایت) بیشتر نمی‌شود.

به این ترتیب فناوری یاد شده را می‌توان امن و تا حدی قابل اعتماد به‌حساب آورد. علاوه بر این فشار آوردن بیش‌ازحد به باتری در طی عمل شارژ شدن می‌تواند عمر آن را کوتاه کند اما می زو  دراین‌باره اعلام کرده است که یک باتری ۳۰۰۰ آمپر ساعتی مجهز به فناوری سوپر ام چارج می‌تواند حداقل دو سال عمر داشته باشد و بعد از گذشت ۸۰۰ باز شارژ و خالی شدن باز هم ۸۰ درصد از کارایی خود را حفظ کرده باشد که این رقم، بسیار عالی به‌حساب می‌آید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا