اخبار

فناوری Clear Sight کوالکام و استانداردی جدید در دوربین دوگانه گوشی‌ های هوشمند

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت کوالکام به تازگی فناوری Clear Sight خود را به جهت قرار گیری بر روی گوشی هایی که دارای دوربین دوگانه هستند، معرفی کرده است. این فناوری دارای یک ماژول نیز هست که قبلا شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند می‌بایست آن را در کنار دوربین دو گانه خود قرار دهند. در نهایت به کمک پردازش های انجام گرفته بر روی تصاویر و همچنین الگوریتم های در نظر گرفته برای این بخش، شاهد افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده خواهیم بود.
تمامی موارد ذکر شده باعث خواهند شد تا کمپانی های گوشی سازی معمولی و رده پایینتر نیز بتوانند فناوری دوربین های دوگانه را بدون هیچ گونه زحمتی در گوشی های هوشمند خود قرار دهند. فناوری Clear Sight کوالکام و ساختار آن شباهت بسیار زیادی به طراحی دوربین های دوگانه موجود بر روی گوشی پی ۹ هواوی دارد؛ البته برخلاف آن دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس اپل را کمتر می‌توان از نظر ساختاری مشابه این فناوری جدید دانست.
در حقیقت طی فناوری Clear Sight کوالکام، یکی از دوربین ها می‌بایست دارای حسگر رنگی بوده و دیگری سیاه و سفید باشد. همان طور که احتمالا می‌دانید حسگرهای سیاه و سفید به دلیل حذف لایه رنگی، نور بیشتری را می‌توانند از محیط اطراف خود جذب کرده و از این رو در محیط هایی با شرایط نوری ضعیف بسیار مناسب خواهند بود. در فناوری کوالکام، یک عکس از حسگر رنگی و تصویر دیگری نیز از طریق سنسور سیاه و سفید به ثبت خواهد رسید و سپس با یکپارچه سازی آنها، یک تصویر کامل با جزئیات دقیق ذخیره خواهد شد.
فناوری Clear Sight و استانداردی جدید در دوربین گوشی‌های هوشمند
 
البته در این میان محدودیت هایی نیز برای کمپانی های گوشی ساز وجود دارد؛ برای مثال گوشی های هوشمند مجهز به این گونه از دوربین های دوگانه حتما می‌بایست به تراشه های قدرتمندی نظیر اسنپدراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ کوالکام مجهز باشند. بنابراین مسلما فناوری Clear Sight کوالکام را تنها بر روی گوشی های سطح بالا و حرفه ای شرکت ها خواهیم دید.
 
اما کسی چه می‌داند، شاید در آینده ای نزدیک و با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی شاهد قرار گیری این سیستم بر روی گوشی های هوشمند میان رده نیز باشیم. هر چند شاید این فناوری نیاز به قدرت پردازشی تراشه هایی این چنینی داشته باشد ولی در هر صورت ممکن است با معرفی چیپست های جدید، از این تراشه ها یا نسخه‌ های پایین رده جدیدتر (مثل سری ۶XX) بتوان به منظور استفاده در گوشی های میان رده بهره برد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا