اخبار

فیلیپس دو تلفن هوشمند با نمایشگر «ضد نور آبی» معرفی کرد

 

photo_2015-11-02_19-05-41

 
 
کمپانی فیلیپس دو تلفن جدید، مجهز به فناوری «ضد نور آبی» در چین معرفی کرده است. سافایر S616 به نمایشگر ۵.۵ اینچ فول اچ‌دی، پردازنده مدیاتک، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و تنها تفاوت سافایر لایف V787 با آن در ابعاد نمایشگر و باتری بسیار قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است.
آیا تا کنون پیش آمده که به نمایشگر تلفن خود خیره شوید و احساس کنید که چشمانتان خسته می‌شوند؟ عامل این پدیده، نور آبی است که از نمایشگر تلفن شما ساتع می‌شود. اما فیلیپس دو تلفن هوشمند جدید در چین معرفی کرده که از فناوری جدیدی به نام SoftBlue استفاده می‌کنند. نمایشگر «ضد نور آبی» (Anti Blue) میزان نور آبی که از نمایشگر تلفن هوشمند ساتع می‌شود را تا ۸۶ درصد کاهش می‌دهد و فیلیپس نام فناوری ضد نور آبی خود را سافت‌بلو گذاشته است. این قابلیت در تلفن‌های جدید سافایر S616 و سافایر لایف V787 فیلیپس وجود دارد.
سافایر S616 مجهز به یک نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل شده است. تراشه مورد استفاده در این گوشی هوشمند مدیاتک MT6753 است که از یک پردازنده ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-T720 بهره می‌برد. در این محصول ۲ گیگابایت حافظه رم مورد استفاده قرار گرفته و ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد. همچنین این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت، روی این تلفن استفاده کنند.
دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این تلفن دیافراگمی با f/2.0 دارد و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی آن امکان ثبت خودعکس‌هایی باکیفیت و مکالمه ویدیویی مناسب را فراهم می‌کند. این تلفن به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قابل جدا شدن مجهز شده و از دو سیم‌کارت با قابلیت ارتباطی ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این تلفن اندروید ۵.۱ به همراه رابط کاربری فیلیپس است. انتظار می‌رود این دستگاه در ماه نوامبر با قیمت تقریبا ۲۲۲ دلار روانه بازار شود.
سافایر لایف V787 تلفن دیگر فیلیپس با قابلیت «سافت بلو» یا همان «فناوری ضد نور آبی فیلیپس» است که گفته می‌شود در پایان ماه نوامبر روانه بازار خواهد شد. هنوز اطلاعی از قیمت این محصول در دست نیست. V787 به جز چند مورد مهم، تقریبا همان مشخصات سخت‌افزاری S616 را دارد. باتری این محصول بر خلاف مدل اول، ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از فناوری Xenium فیلیپس در ساخت آن استفاده شده تا بتواند زمان مکالمه را تا ۴۷ ساعت افزایش دهد! همچنین سافایر لایف V787 نمایشگر کوچک‌تر ۵ اینچی با همان رزولوشن ۱۰۸۰p دارد. این موضوع باعث شده که تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به ۴۴۱ پیکسل بر اینچ افزایش یابد. دوربین مورد استفاده در آن تفاوتی با S616 نداشته و به همان سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است و تنها تفاوت آن بهره‌گیری از فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز (PDAF) است که باعث می‌شود به ادعای فیلیپس، این گوشی بتواند تنها در ۰.۲ ثانیه عمل فوکوس را انجام دهد.
هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این تلفن‌ها به جز چین در کدام بازارها ارائه می‌شوند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا