اخبار

قابلیت توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا در نسخه جدید کروم عرضه شد

جدیدترین نسخه کروم، کروم ۶۶ منتشر شد. در این به روز رسانی قابلیت های جدیدی قرار دارد که از جمله آن می توان به توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا اشاره کرد.
توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا در گوگل کروم ، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که کاربران مدت‌ها به دنبال آن بودند. بعد از دریافت گوگل کروم ۶۶ علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف پهنای باند، وب‌گردی کمتر آزاردهنده خواهد بود! البته قرار بود این قابلیت بر روی نسخه ۶۴ کروم عرضه شود که این گونه نشد.
در نسخه ۶۶ کروم قابلیتی گذاشته شده که به طور خودکار ویدیوهایی که اجرا می شوند، متوقف شود و دیگر صدای آزاردهنده آن به گوش کاربران نخواهد رسید.
البته کروم همه ویدیوها را به این سبک متوقف نخواهد کرد. اگر یک ویدیو به صورت پیش فرض توسط منتشر کننده بی صدا شده بود، به طور اتوماتیک ویدیو پخش می شود، در غیر این صورت کروم آن را به طور کلی متوقف می کند.

مطالب مرتبط:

چرا ویدیوها حتی بدون صدا نیز پخش می شوند؟

کروم از این پس تنها صدای ویدیوهایی را پخش می کند که مطمئن است شما با آن سایت به طور مداوم سر و کار دارید. بنابراین همانطور که گوگل در مورد توقف پخش خودکار ویدیوهای دارای صدا گفته:

Localsitenews.com هر دو محتوای متنی و ویدیویی را دارد. کاربران به صفحه اول وبسایت می روند و بر روی خبرها کلیک می کنند. بر این اساس به علت این که کاربر تمایل داشته تا خبر را مطالعه کند، اجرای خودکار ویدیو مشکلی به وجود نخواهد آورد. در هر صورت برای اجرا و یا توقف ویدیو ها به صورت خودکار باید محتاط باشیم.

اگر از نسخه موبایل کروم استفاده می کنید، اضافه کردن وبسایت به صفحه اول گوشی نیز می تواند باعث اجرای خودکار ویدیوی موجود در آن شود. البته در نسخه دسکتاپ گوگل کروم الگوریتم های پیچیده تری برای متوقف سازی صدای ویدیوهای اجرا شده وجود دارد:

میزان درگیر شدن محتوای رسانه ای یکی از مقادیری است که برای محاسبه مصرف داده توسط این محتوا در وبسایت محاسبه می شود. راهکار فعلی کروم نسبت بازدید به تعداد اجرا شدن ویدیوها در هر صفحه وب است. میزان بازدید محتوا رسانه باید بیش از ۷ ثانیه باشد، صدا باید حتما وصل باشد، زبانه ای که ویدیو در آن وجود دارد باید فعال باشد، سایز نمایش ویدیو باید بیش از ۲۰۰*۱۴۰ باشد.
از این رو کروم می تواند هر رسانه را امتیاز بندی کند. زمانی که امتیاز رسانه بالا باشد، می تواند در نسخه دسکتاپ کروم اجازه اجرا خودکار را پیدا کند.

برای این که بتوانید برخورد کروم با وبسایت ها و متوقف کردن هر ویدیو را ریست کنید، تنها کافی است کوکی و داده های وبسایت را در بخش تنظیمات امنیتی کروم پاک کنید.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا