اخبار

قابلیت های حالت دسکتاپ اندروید Q

گوگل به تازگی برای نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود، حالت دسکتاپ اندرویدQ را مدنظر گرفته و رسانه ها نیز به اطلاعات این سیستم عامل پی برده اند. شرکت گوگل اخیرا در مورد نسخه بتا اندروید کیو خود اطلاعاتی را منتشر کرده است. سیستم اندروید Q بتا ۳ برای کدام گوشی ها مناسب است؟ حالت دسکتاپ یکی از جدیدترین ویژگی های این سیستم عامل موبایل است. کاربرانی که دستگاه موبایل هایی با صفحه نمایشگر بزرگ دارند می می توانند به راحتی با این سیستم عامل کار کنند.

این کاربران می توانند همزمان حالت دسکتاپ مود را به صورت همزمان روی خروجی های بزرگ خود و گوشی های هوشمند خود فعال کرده و استفاده کنند. البته اپلیکیشن مورد نظر باید این نوع قابلیت را داشته باشد تا بتواند آن را در خروجی به نمایش بگذارد. در نمایشگرهای دوم با صفحات نمایش بزرگتر می توان از قابلیت Multitasking Recovery  استفاده کرد. کاربران سیستم اندروید Q می توانند در دو خروجی، دو اپلیکیشن را به صورت همزمان استفاده کنند.

کیبورد در حالت دسکتاپ اندروید کیو به گونه دیگر است. کیبورد در نمایشگر دوم به نمایش در می آید و البته تصاویر پس زمینه نیز به همین منوال است و این حالت برای زمانی است که کاربر با کیبورد خود کار می کند. اپلیکیشن های دسکتاپ این نوع ویژگی ها را دارند و کاربران به وسیله این نوع اپلیکیشن کارهای متفاوتی را می توانند انجام دهند. شما می توانید این چنین نرم افزارهایی را در نمایشگرهای بزرگ، جداگانه و به صورت تکی استفاده کنید. صد البته این نوع اپلیکیشن ها، کیفیت بسیار بالایی دارند.

گوگل اعلام کرده که کلیه گوشی های شاخص این شرکت در آینده به حالت دسکتاپ مجهز خواهند شد و XDA-Developers این اخبار را برای دوستداران گوشی منتشر کرده است. پیش بینی شده که دو گوشی پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس به خروجی  HMDI مجهز شود و اخیرا دو گوشی متوسط و میان رده پیکسل ۳a و ۳axl، که مهندسان شرکت گوگل آن را طراحی کرده بودند در معرض نمایش عمومی قرار گرفت و هردو گوشی طی مراسم رسمی به دوستداران و طرفداران شرکت گوگل معرفی شدند.

امروزه اکثر شرکت های توسعه دهنده موبایل، روش هایی را به کاربران خود معرفی می کنند که به واسطه آن ها، اپلیکیشن ها در نمایشگرهای بزرگ به نمایش دربیایند،به گونه ای که کاربران بتوانند براحتی در PC با اپلیکیشن ها کار کنند. شرکت گوگل در راستای ایجاد راحتی برای کاربران خود، سیستم اندروید Q را منتشر کرده تا کلیه کاربران براحتی بتوانند در خروجی های بزرگ از نرم افزارها و اپلیکیشن ها استفاده کنند. البته شرکت های مطرحی مانند سامسونگ و هواوی نیز این قابلیت را به کاربران خود عرضه کرده است.

کاربر در این حالت می تواند گوشی خود را به کامپیوتر خود وصل کرده و به راحتی با اپلیکیشن ها کار کند و صفحات بزرگ باعث خواهد شد تا کاربر براحتی حروف کیبورد را مشاهده کرده و در تایپ کلمات دچار اشکال نشود. همین قضیه در مورد سایر اپلیکیشن های نیز صحت دارد. کاربر در این حالت براحتی با کلیه نرم افزارهای گوشی خود کار کند. البته بهتر است که هرگز نسخه بتا را روی گوشی خود نصب نکنید بخاطر این که باگ ها و اشکالاتی دارد. این چنین اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند خیلی سریع مکان کاربر را بیابد.

حتی در نسخه اندروید Q کاربر می تواند براحتی به میزان شارژ باتری دسترسی داشته باشد و آن را کنترل کند، درست دقیقا قابلیتی که در لپ تاپ به کار رفته و کاربران می توانند میزان مصرف باتری دستگاه را متوجه شوند. شما می توانید حتی فونت های نوشتاری خود را تغییر دهید.


بیشتر بخوانید

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا