اخبار

قابلیت Dark Mode به iOS 10 می آید

مدتی ست که شایعاتی در مورد اضافه شدن تم تیره به iOS 10 بر سر زبان ها می چرخد. پس از اینکهتم تیره رنگ در اپلیکیشن پیام رسان iOS 10 کشف شد، کارشناسان فنی کنجکاو در حوالی این کد به دنبال شواهد دیگری گشتند تا متوجه شوند که اپل برای سیستم عامل موبایلی آینده خود چه نقشه ای کشیده است. در ادامه خبر با ما همراه باشید.
برنامه نویسی به نام Andrew Wiik، که برای اولین بار توانسته بود اسکرین شات های حالت Dark Mode اپلیکیشن پیام رسانی را منتشر کند، اکنون موفق شده کدهای مشابهی را در اپلیکیشن تنظیمات iOS 10 کشف کند. این کشفیات اخیر او تئوری آماده سازی یک تم تیره رنگ توسط اپل برای کل سیستم در iOS 10 را یک بار دیگر بر سر زبان ها انداخت.
در یک یادداشت تقریباً غیر مرتبط، کشف جدید ویکی در مورد کدهای iOS 10 به کشف حقایق جالب تری منجر شد که در مورد ششمین دکمه خالی جای گرفته در بالای کنترل سنتر است. با وجود اینکه هدف او از انتشار چنین گمانه زنی هایی نامعلوم است، اما ویکی پیش بینی کرده که این دکمه برای جای دادن قابلیت دیتای سلولار رزرو شده است.
 

iOS 10
iOS 10

 
حتی پیش از برگزاری کنفرانس WWDC 2016 نیز چنین شایعاتی به گوش می رسید اما با عرضه اولین نسخه بتای iOS 10 مشخص شد که شواهدی مبنی بر اینکه توسعه دهندگان اپل در حال کار بر روی اضافه کردن چنین قابلیتی هستند وجود دارد و این قابلیت به صورت داخلی در نسخه بعدی سیستم عامل موبایلی اپل ارایه خواهد شد. برای مثال اگر از سیری درخواست کنید که قابلیت Dark Mode را فعال کند، پاسخ خواهد داد که متاسفانه قادر به تغییر تنظیمات نیست. البته دموی این قابلیت در کنفرانس اخیر اپل پخش نشد و حتی در سخنرانی آغازین نیز هیچ اشاره ای به آن نشد. اپلیکیشن جدید ساعت در iOS 10 نیز اخیراً چندین تغییر جدید را معرفی کرده که در بین آنها، یک تم تیره رنگ جدید وجود دارد که در سرتاسر اپلیکیشن از جمله تب ها و تنظیمات آن اجرا خواهد شد.
البته اضافه شدن یا نشدن قابلیت Dark Mode به نسخه نهایی iOS 10 که در پاییز سال جاری میلادی عرضه می شود، هنوز قطعی نیست. ممکن است اپل تصمیم بگیرد تا عرضه آیفون های سال بعد که احتمالاً به صفحه نمایش های OLED مجهز خواهند بود، دست نگه دارد. چرا که رابط کاربری تیره رنگ به خوبی با چنین صفحه نمایش هایی سازگار است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا