اخبار

قدرتمند ترین پردازنده لپتاپ معرفی شد؛ اینتل core i9-8950HK چه ویژگی هایی دارد؟

امروز اینتل از قدرتمند ترین سری پردازنده لپتاپ جهان رونمایی کرد. این شرکت با به عرضه Core i9 مسیری را باز کرد که هیچگاه تصور بودن در آن را هم نداشتیم.
Core i9-8950HK قدرتمندترین پردازنده حال حاضر لپتاپ های جهان  است که با ۶ هسته و ۱۲ ترد پردازشی فرکانسی برابر ۴٫۷ گیگاهرتز تولید می کند به گفته‌ی مدیران اینتل، این پردازنده‌ی نسل هشتمی ۲۹ درصد سریع‌تر از قدرتمندترین نمونه‌های نسل پیشین خود است. این پردازنده‌ی جدید هم‌چنین ۴۱ درصد عملکرد سریع‌تری در بخش بازی و ۵۹ درصد بهبود عملکرد در ویرایش ویدیو‌های ۴K به همراه خواهد داشت. این پردازنده‌ی جدید در محصولات فوق‌العاده توانمندی که برخی آن‌ها را Musclebook می‌نامند، به کار گرفته خواهد شد.core i9
در این پردازنده سیستم Thermal Velocity Boost قرار گرفته که می تواند در شرایط عادی با ۴٫۷ گیگاهرتز ماکزیمم کار کند و در شرایط خاص سرعت خود را تا ۴٫۸ گیگاهرتز برای هسته های مشخص افزایش دهد.
در کنار پردازنده‌های Core i9، اینتل از نسل جدید پردازنده‌‌های قدرتمند Core i5 و Core i7 برای لپ‌تاپ‌ها نیز رونمایی کرد که از معماری ++۱۴nm (نمونه‌ی بهینه‌شده‌ی معماری ۱۴ نانومتری نسل‌های پیشین پردازنده‌های اینتل) بهره می‌برد.
core i9سری پردازنده H برای سیستم های قدرتمند و فوق حرفه ای طراحی شده و در کنار آن نیز سری U برای سیستم های معمولی و کارهای سبک.
هم‌چنین دو پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای جدید از سری Xeon اینتل راه خود را به حوزه‌ی لپ‌تاپ‌ یافته‌اند. یکی ازمدیران اینتل در خصوص نسل جدید پردازنده‌های سری H لپ‌تاپ خود می‌گوید:

ما ساعت‌ها با تولید‌کنندگان لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی برای بهبود و بهینه‌سازی توان و میزان مصرف انرژی زمان مصرف کرده‌ایم. من فکر می‌کنم نمونه‌های فعلی ما بهینه‌تر هستند و امکان استفاده از آن‌ها در محصولات باریک‌تر بدون فدا کردن توان پردازشی نیز وجود دارد.

 


بیشتر بخوانید:

پایان رویای واقعیت مجازی Project Alloy اینتل

تاخیر عرضه تراشه های جدید اینتل به نام Cannon lake تا ابتدای ۲۰۱۸ میلادی

AMD از نظر درآمد ماهیانه از اینتل پیشی گرفت

سهام اینتل افزایش یافت

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا