اخبارراهنمای خرید گوشی موبایل

قدرت سلفی در سونی اکسپریا xz،آیفون ۷،گلکسی S7 و ال جی G5

سلفی
در این متن قصد داریم قدرت دوربین دوم(دوربین جلو) چهار گوشی قدرتمند این روز های دنیای گوشی های هوشمند را بررسی کنیم.
آیفون در طی دو سال گذشته پیشرفت چشمگیری در گسترش قدرت دوربین دوم خود داشته است.از دوربین جلوی ۱٫۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ گرفته تا دوربین ۵ مگاپیکسلی آیفون ۶S و دوربین دوم قدرتمند ۷مگاپیکسلی آیفون ۷٫دهانه لنز دوربین دوم آیفون ۷ از ورژن قبلی تغییری نکرده است و همان f/2.2 باقی مانده است.طول فوکوس برای تعداد افرادی کم در دوربین جلو تا به اندازه بازو های آن ها کشیده می شود.
دوربین گوشی سونی xz و آیفون ۷ با یک لنز ۲۲ میلیمتری می توانند بیشترین وسعت دید را پوشش دهند.همچنین گوشی LG G5 با لنز ۲۸ میلیمتری خود در میان این چند گوشی از نظر وسعت دید قرار می گیرد.گوشی گلکسی S7 بزرگترین دهانه لنز را با f/1.7 دارد که هم اندازه دوربین اصلی گوشی می باشد.گوشی های G5 و XZ از دهانه لنز استاندارد f/2.0 بهره می برند.
گوشی گلکسی S7 از بقیه گوشی های مورد بحث از وضوح تصویر دوربین جلوی پایین تری برخوردار است.فقط ۵ مگاپیکسل.در حالی که سونی xz از یک دوربین با وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسلی قدرتمند استفاده میکند و گوشی G5 نیز از دوربین میانه ۸ مگاپیکسلی به عنوان سلفی استفاده می کند.
نحوه تغییر حالت از دوربین اصلی به دوربین سلفی در آیفون ۷ با استفاده از سوایپ های سمت چپ  راست درون صفحه است و همچنین از ضربه زدن روی صفحه انجام می گیرد که خیلی هم کاربر پسند نیست.در روی گوشی های سونی XZ و ال جی G5 دکمه تغییر عکسبرداری کمی با فاصله از صفحه لمسی قرار گرفته که در هر دو گوشی به یک نحو می باشند.در گوشی گلکسی S7 همانند نوت ۷ سامسونگ دکمه تغییر دوربین عکسبرداری به راحتی قابل دسترسی می باشد.
کیفیت تصویر در دوربین های نامبرده بسیار خوب است اما بین این ۴ گوشی هوشمند پیروز میدان سونی XZ است.دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی آن با وسعت دید بالا و کیفیت فوق العاده ،تصاویر سلفی ایجاد می کند که شما را شگفت زده می نماید.رنگ ها بسیار طبیعی هستند همچنین فاصله دینامیک عالیست.البته تمام این موارد در شرایط با نور کافی است.

دوربین سلفی
گلکسی S7
دوربین سلفی
ال جی G5
دوربین سلفی
آیفون ۷
دوربین سلفی
سونی اکسپریا XZ
 
 
 
 
 
رتبه شماره دو در این شرایط ال جی G5  است.و در وضوح تصویر کمی نسبت به سایر رقبا نزدیکتر است اما وسعت تصویر پایینتری دارد.
آیفون ۷ دارای دوربین سلفی با رنگ های جذابتر است.ولی در کل تصاویر را مات تر نمایش می دهد.اما بزرگترین مشکل مورد نظر این نیست.بلکه بزرگترین مشکل وسعت دید دوربین سلفی می باشد.در تمامی دوربین ها از کمی فاصله دورتر هیچ فوکوسی وجود ندارد و تمامی فوکوس ها از فاصله نزدیک مشخص می شوند.البته برای دوربین های سلفی نمی توان خرده گرفت چرا که همانطور که از واژه سلفی مشخص است این دوربین ها فقط برای عکس های تک نفره فاصله نزدیک ساخته شده اند.
دوربین ۵ مگاپیکسلی گلکسی S7 به اندازه وضوحش فقط جوابگوست.حتی فرکانس های بالا مثل مو را در تصویر درست نشان نمی دهد. و می توان گفت برای عکس های شبکه های اجتماعی مناسب تر است.
در مقایسه این دوربین ها در حالت سلفی های با نور پایین ،سونی رتبه اولی خود را از دست می دهد.در صحنه هایی با نور پایین گوشی اکسپریا xz  از ISO 800 استفاده می کند که این عمل باعث زیاد شدن نویز در عکس می شود .همچنین در این گوشی فوکوس اتوماتیک در صحنه هایی با نورپایین ضعیف می شود و به درستی فوکوس را انجام نمی دهد.
دوربین آیفون ۷ نیز مشکل نویز را همراه دارد همچنین این که رنگ ها در حالت نور کم در سلفی این گوشی اشباع می شوند!
 
در مقایسه در این حالت عکسبرداری بین دو گوشی ال جی G5 و گلکسی S7  رقابتی تنگاتنگ وجود دارد.اما به به خاطر نوع به تصویر کشیدن مو و سایه ها به صورت حرفه ای تر رتبه اول را به گلکسی S7  می دهیم.علیرغم اینکه G5 رنگ پوست را در این حالت عکسبرداری سلفی طبیعی تر نشان می دهد.
در این مرحله گلکسی S7 رتبه اول و پس از آن G5 رتبه های اول و دوم را در دست گرفتند.
دوربین سلفی
اکسپریا XZ در نور کم
دوربین سلفی
گلکسی S7 نور کم
دوربین سلفی
ال جی G5 نور کم
دوربین سلفی
آیفون ۷ نور کم
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا