اخبار

قیمت و مشخصات سخت افزاری PS4 Neo فاش شد

به تازگی اطلاعات زیادی از نسخه ارتقا یافته PlayStation 4 که از آن با عناوین PS4K ،PS4.5 و PS4 Neo نام برده می شود فاش شده است. OsirisBlack، یکی از اعضای شناخته شده ی NeoGaf، به تازگی جزئیات جدیدی از نسخه ارتقا یافته PS4 فاش کرده است. به گفته این کاربر، این اطلاعات مستقیما از توسعه دهنده ای قابل اعتماد بدست آمده است.
 
ظاهرا GPU کنسول PlayStation Neo قرار است ۲ برابر قوی تر از PS4 فعلی باشد. این منبع درباره اینکه GPU جدید چه مقدار سریعتر خواهد بود اطلاعی نداده اما تایید کرده است که با سرعت کلاک بالاتری کار خواهد کرد و علاوه بر آن کوچکتر نیز خواهد بود.
این منبع درباره قیمت PS4 Neo گفته است که این کنسول در حال حاضر ۳۹۹$ قیمت گذاری شده است اما این قیمت ممکن است تا ۴۹۹$ افزایش پیدا کند، چراکه سونی CPU بهتری را نیز در نظر دارد که احتمالا باعث افزایش قیمت کنونی آن خواهد شد. با این حال این منبع اعلام کرده است که سونی قصد ندارد PlayStation 4 Neo را بیش از ۴۹۹$ قیمت گذاری کند.
این منبع در ادامه جزئیات دقیق تری از مشخصات فنی کنسول جدید سونی داد و فاش کرد که Neo قدرتی معادل ۵٫۵ ترافلاپ خواهد داشت و ظاهرا رزولوشن بازی ها را تا کیفیت ۴k افزایش خواهد داد. اما با این حال قادر نخواهد بود آن ها را به صورت ۴K واقعی نشان دهد.
OsirisBlack ادعا می کند که تعداد کمی از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، کیت های این کنسول جدید را دریافت کرده اند و در حال ساخت باز هایی هستند که از قابلیت های سخت افزار جدید بهره می برند.
به گفته این منبع PS4 و PS4 Neo در کیفیت اجرای بازی ها در حالت عادی تفاوتی نخواهند داشت و هرگونه ارتقای کیفی در بازی ها، چه عناوین قدیمی و چه جدید، توسط بروزرسانی هایی که از طرف توسعه دهندگان ارائه خواهد شد، اعمال می شود. OsirisBlack ادامه داد و گفت در حال حاضر چند بازی برای PlayStation Neo در حال ساخت است که شاخص ترین آن ها Deep Down و God of War جدید است.
 
بروزرسانی:
با استناد به اطلاعات فاش شده، سونی در حال حاضر بر روی ۲ نوع PS4 Neo کار می کند که از بین آن ها تنها یک مدل برای عرضه به مشتریان انتخاب خواهد شد. اولین مدل ۴٫۲ ترافلاپ قدرت دارد و ۳۹۹$ قیمت گذاری شده است و مدل دوم قدرتی معادل ۵٫۵ ترافلاپ را ارائه می دهد و برچسبی ۴۹۹ دلاری بر خود دارد.
به ادعای Osiris Black نسخه ی گرانتر PlayStation 4 Neo هیچ ارتباطی با معرفی Xbox Scorpio و قدرت ۶ ترافلاپی آن ندارد و سونی از همان ابتدا دو گزینه برای PlayStation 4 Neo در نظر داشته است.
ظاهرا سونی قصد دارد کنسول جدید خود را پیش از مارس ۲۰۱۷ عرضه کند و اگر مدل قوی تر (۴۹۹ دلاری) را نهایی کند، PlayStation 4 Neo اولین کنسول سونی در ۱۰ سال گذشته خواهد بود که از منبع قدرت خارجی استفاده می کند. در حال حاضر برنامه ای برای تعویض PS4های فعلی در نظر گرفته نشده است اما ممکن است در آینده و در زمان عرضه PS4 Neo طرحی برای دارندگان کنسول قدیمی ترتیب داده شود.
 

PS4 Neo
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا