اخبار

لپ تاپ پرقدرت ZenBook 3 معرفی شد

ساعاتی قبل در کامپیوتکس ۲۰۱۶ کمپانی ایسوس از لپ تاپ ZenBook 3 پرده برداشت. این کمپانی با معرفی لپ تاپ ایسوس ZenBook 3 با ضخامت ۱۱٫۹ میلی‌متر و وزنی در حدود تنها ۹۰۰ گرم آن را سبک‌تر از نسل‌های قبلی این سری تولید کرده است. برای مقایسه‌ی بهتر بد نیست بدانید که لپ‌تاپ مدل قبلی، ZenBook UX305، وزنی در حدود ۱٫۲ کیلوگرم و ضخامت ۱۲٫۹ میلی‌متری دارد.
شاید احساس شود که این پیشرفت اندکی است؛ اما وقتی با دقت به این ارقام نگاهی بیندازید، مطمئنا شگفت‌زده می‌شوید وزن و ضخامتی به این اندازه در نوع خود بی‌نظیر است. با در نظر گرفتن مک بوک ظریف و جدید اپل شاید تصور بهتری از آن داشته باشید. محصول جدید اپل ۹۲۰ گرم وزن داشته و ۱۳٫۲ میلی‌متر ضخامت آن است و این در حالی است که اندازه‌ی نمایشگر هر دو ۱۲٫۵ اینچ است.
ASUS می‌گوید وزن کم لپ تاپ زن بوک ۳ به دلیل استفاده از آلیاژ آلومینیومی است که در صنعت هوافضا مورد استفاده است. این آلیاژ ۴۰ درصد قوی‌تر از انواع دیگر آلومینیوم‌هایی بوده که در ساخت لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در رنگ‌های خاکستری، آبی و رزگلد در دسترس خواهد بود.
 

لپ تاپ ZenBook 3 ، باریک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر از مک بوک اپل است

لپ تاپ ZenBook 3 از پردازنده‌ی Intel Core i7 قدرت گرفته، ۱۶ گیگابایت رم داشته و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع PCIe SSD دارد که باید سریع‌تر از هارد معمولی SATA باشد. نمایشگر آن با محافظ گوریلا گلس ۴ پوشیده شد و به نظر می‌رسد که ایسوس به‌خوبی توانسته که قاب نازکی برای آن طراحی کند (۸۲ درصد از پنل جلو را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد).
 
لپ تاپ ZenBook 3
برای شارژ لپ تاپ ZenBook 3 از یک پورت یو اس بی نوع C و تاندربولت ۳ استفاده می‌شود که بنا به گفته‌ی کمپانی ایسوس قادر خواهد بود تا در زمان ۴۹ دقیقه ۶۰ درصد از شارژ این دستگاه را تامین کرده و با شارژ کامل چیزی در حدود ۹ ساعت کارایی خواهد داشت.
این کمپانی می‌گوید که برای سیستم خنک کننده‌ی ایسوس زن بوک ۳ از باریک‌ترین فن‌ جهان که تنها ۳ میلی‌متر است، استفاده کرده است و همچنین سنسور اثر انگشتی با پشتیبانی از Windows Hello در آن قرار گرفته است.
لپ تاپ ASUS ZenBook 3 با پردازنده‌ی Core i5، رم ۴ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار همراه خواهد بود. مدل ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ از نوع SSD با قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه شده و بالاترین نسخه‌ی آن‌که به پردازنده‌ی Core i7 ، یک ترابایت حافظه‌ی SSD و ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده ، ۱۹۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. ایسوس جزئیات بیشتری از این لپ تاپ فوق‌العاده قابل حمل ارائه نکرده است.
لپ تاپ ZenBook 3

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا