اخبار

آغاز به کار رسمی اولین سرویس خودمراقبتی برای مادران باردار توسط “مادرشو”

آغاز به کار رسمی اولین سرویس خودمراقبتی برای مادران باردار توسط “مادرشو”

 

مادرشو - خودمراقبتی مادران باردار

 
بارداری از‌ مسائلی است که توجه زنان را به حفظ سلامت آنها جلب می‌کند و افراد را به تلاش برای سالم بودن و تندرستی وامی‌دارد. همچنین زنان، در رابطه با بارداری سوال‌ها و مشکلات حل‌نشده‌ی بسیاری دارند که بسیاری از آنها نتیجه‌ی شنیدن تجربیات دیگران یا برخواسته از فرهنگ و اعتقادات آنهاست.
این موضوع زمانی نگران‌کننده می‌شود که زنان بدون اطلاع از خطرات احتمالی برای سلامت بارداری، فقط برای داشتن فرزندی فربه و قوی، زیبا یا باهوش دست به اعمالی می‌زنند که علاوه بر سلامت خود، سلامت جنین را نیز تهدید می‌کند.
آمارها نشان داده است زنانی که به اینترنت دسترسی دارند، بسیاری از این سوال‌ها و مشکلات را در گوگل جست‌وجو می‌کنند یا در گروه‌هایی با دیگر زنان در میان می‌گذارند.
در همین راستا، سایت و اپلیکیشنی به نام «مادرشو» با این هدف که منبعی علمی، صحیح و دقیق برای زنان در سن باروری و زنان باردار باشد، فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک حمایت‌کننده، امیدوار است که نه تنها در کنار زنان، بلکه در کنار یک خانواده‌ی ایرانی بتواند در تامین سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا کند.
 

مادرشو - خودمراقبتی مادران باردار

 
«مادرشو»، اولین سرویس خودمراقبتی برای مادران یا بانوانی که قصد بارداری دارند، در تاریخ شانزدهم بهمن‌ماه در هتل اسکان تهران طی یک جلسه‌ی خبری رونمایی شد.
در این نشست که با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان حوزه‌ی سلامت همراه بود، اهداف سرویس «مادرشو»، آگاهی دادن به زنان، بالا بردن فرهنگ خودمراقبتی و همراهی آنها با اطلاعات اختصاصی‌شده عنوان شد و در ادامه نیز مدیرعامل پدیدار از اهداف بلندمدت و اقدامات این شرکت در آینده خبر داد.
«مادرشو» سایت و اپلیکیشنی در حوزه‌ی سلامت زنان و بارداری است و محتوای آن با هدف بالا بردن آگاهی زنان و القای فرهنگ خودمراقبتی تهیه شده است. شاهین طبری، مدیرعامل شرکت پدیدار، ویژگی‌های این محصول را، صحت، دقت و علمی بودن محتواها، بومی بودن همه‌جانبه و وجود اطلاعات شخصی‌سازی‌شده برای تمام اعضای سایت خواند و در ادامه گفت: «رویای ما همراه کردن زنان در گام‌های رو به تندرستی است و ما معتقدیم که سلامت زنان باردار و زنان در سن باروری، می‌تواند زمینه‌ساز سلامت جامعه‌ی ایرانی شود.
آنچه امروز در اختیار زنان قرار می‌گیرد، گام اول ما برای تامین سلامت جامعه است. خانواده‌ی سالم و شاداب هدف ماست که در فازهای بعدی حتماً محصولات دیگری با همین هدف تولید خواهیم کرد. در دسترس بودن، مستند بودن و اختصاصی بودن، از ویژگی‌های «مادرشو» است و این هدف، تنها به همین موارد محدود نخواهد شد.»
زویا نیکنام، دیگر سخنران این نشست و از اعضای تیم پدیدار نیز در مورد اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت این شرکت گفت: «هدف ما این است که با شروع کار، در ابتدا بتوانیم به زنان آگاهی لازم را بدهیم، آنچه را احتیاج دارند به آنها معرفی کنیم و با ابزارهایی که برایشان طراحی کرده‌ایم، بتوانیم برخی از نیازهای آنها در مورد مسائل مربوط به سلامت را پوشش دهیم. در «مادرشو»، ما این امکان را ایجاد کرده‌ایم که با ساخت پرونده‌های الکترونیک برای هر فرد، نکات مربوط به سلامت او را برای خود فرد ارسال کنیم تا بتوانیم به شکلی دائم او را نسبت به سلامت خود مسئول و فعال نگاه داریم.»
در انتهای این مراسم، مدیران و پدید‌آورندگان «مادرشو» تاکید کردند که به نوآوری در زمینه‌ی ابزارهای توسعه‌ی بهداشت و سلامت فردی مبتنی بر فناوری ادامه خواهند داد و رسانه‌ها می‌توانند منتظر اخبار بیشتری از مجموعه‌ی پدیدار در زمینه‌ی راه‌حل‌های الکترونیکی سلامت باشند.
 

مادرشو - خودمراقبتی مادران باردار

 
نحوه‌ی عملکرد «مادرشو»
«مادرشو»‌ این امکان را ایجاد کرده است که با ورود اطلاعات خانمی در سن باروری یا یک خانم باردار و با توجه به اطلاعاتی که مخاطب از خود وارد می‌کند، مقاله‌ها، نکات، ابزارها و دیگر محتواها برای مخاطب شخصی‌سازی شود و هم روی وب‌سایت و هم در اپلیکیشن موبایل در دسترس او قرار گیرد. همچنین درصورتی‌که مخاطب نتواند به تناوب وضعیت خود را پیگیری کند، به صورت هفتگی ایمیلی برای او ارسال می‌شود که حاوی نکات مربوط به سلامت مخاطب در آن هفته‌ی خاص است. این بدان معناست که اطلاعات متناسب‌سازی‌شده در هر لحظه، در وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل و ایمیل فرد وجود دارد.
به عنوان مثال، زمانی که یک خانم در هفته‌ی ۱۸ بارداری، اطلاعات خود را در «مادرشو»‌ وارد می‌کند، علاوه ‌بر توضیحی در مورد این هفته از بارداری، نکات مختص این هفته نیز برای او نمایان می‌شود. همچنین با استفاده از ابزارهای تعیین وزن، با استفاده از شاخص توده‌ی بدنی فرد در قالب یک نمودار، میزان وزن‌گیری او تا پایان بارداری برایش مشخص می‌شود.
همچنین اطلاعاتی در مورد معاینات پزشکی، سونوگرافی و آزمایش‌ها در این سن از بارداری برای مادر باردار اختصاصی می‌شود. اضافه بر این،‌ «مادرشو» تمامی علائم خطر، نکات خودمراقبتی و احتیاط‌های مختص این هفته را در پرونده‌ی الکترونیک مخاطب ارائه می‌کند. تمام این امکانات نیز نه تنها روی وب‌سایت، بلکه در اپلیکیشن موبایل در دسترس است و به صورت هفتگی نیز برای مخاطب ارسال می‌شود.
 

مادرشو - خودمراقبتی مادران باردار

 
امکانات «مادرشو»
«مادرشو» با همراهی تیم تولید محتوای خود، محتواهایی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که همگی با شرایط فرهنگی، عرفی و دستورالعمل‌های سلامت کشور ایران هماهنگ است. صحت محتوای «مادرشو» در کنار اطلاعات اختصاصی‌شده، از ویژگی‌های بارز این محصول است. محتواها در یک فرایند کامل توسط متخصصان مرتبط بررسی می‌شود و در این بررسی‌ها ابتدا به صحت و دقت و سپس به اصطلاحات رایج، روش‌های معمول و امکانات داخل کشور پرداخته می‌شود.
همچنین برای سهولت و راحتی استفاده از محتواها و امکانات این محصول،‌ ویدیوهایی تهیه شده است که زنان می‌توانند به وسیله‌ی آنها، راهنمایی‌های لازم را از پزشک، ماما، روانشناس و سایر متخصصان در حوزه‌ی مسائل پزشکی و مسائل مربوط به زندگی شخصی دریافت کنند.
در بُعدی دیگر، تیم متخصصان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان «مادرشو» با طراحی دقیق وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، این امکان را فراهم کرده‌اند که محتواها و ابزارها با توجه به وضعیت سلامت هر زن برای او اختصاصی شود.
این بدان معناست که در وب‌سایت یا اپلیکیشن «مادرشو»، برای هر زن یک پرونده‌ی الکترونیک تشکیل می‌شود و با توجه به این پرونده، «مادرشو» به صورت هفتگی، اطلاعات، نکات و توصیه‌های مخصوص آن هفته را برای مخاطبان ارسال می‌کند. همچنین در تمامی ابعاد وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل، تلاش بر این بوده است که طراحی‌ها، ابزارها و حتی تصاویر، مناسب با استفاده‌ی خانم‌های ایرانی باشد تا آنها بتوانند به راحتی از تمامی امکانات در نظر گرفته‌شده استفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا