اخبار

مایکروسافت اج رکورد ۳۳۰ میلیون کاربر را شکست

طی گزارشی مایکروسافت اعلام کرد که تعداد کاربران برنامه مایکروسافت اج ویندوزی ۱۰ که در ماه های پیش ۱۵۰ میلیون بود امروز به ۳۳۰ میلیون کاربر فعال رسیده است. بر اساس اطلاعات موجود، ویندوز ۱۰ مایکروسافت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. از این‌رو به نظر می‌رسد ۶۰ درصد کاربران فعال ویندوز ۱۰ از این مرورگر  استفاده می‌کنند
مایکروسافت در این مورد گفت:

امکانات و قابلیت‌های زیاد زمانی که کاربری از محصول استفاده نکند، کاملا بی‌معنی هستند. بسیار خوشحالم که اعلام کنم تعداد کاربران فعال مایکروسافت اج ابتدای ماه جاری میلادی از مرز ۳۳۰ میلیون نفر عبور کرد. تعداد کاربران مایکروسافت اج در طول یک سال اخیر بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. بسیار خوشحالیم که تعداد کاربران مایکروسافت اج در طول یک سال اخیر به این اندازه افزایش پیدا کرده است.

این مرورگر در سال ۲۰۱۵ همراه با معرفی ویندوز ۱۰ رونمایی شد. هرچند مایکروسافت اج از طریق تمام گجت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ نظیر گوشی‌های هوشمند یا ایکس باکس نیز در دسترس است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که بیشترین تعداد کاربر این مرورگر متعلق به رایانه‌های شخصی است.
تا بحال تعداد کاربران کروم حدود ۱میلیارد و کاربران فایر فاکس حدود ۵۰۰ میلیون نفر تخمین زده شده است.موریس در کنار اعلام تعداد کاربران مایکروسافت اج، آمار دیگری را نیز ارائه کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط موریس، مایکروسافت از زمان رونمایی از مایکروسافت اج در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۲ پچ امنیتی برای اج منتشر کرده است. از دیگر دستاوردهای مایکروسافت اج باید به کسب ۷۵ استاندارد جدید در کنار امتیاز ۴۷۶ در HTML5test اشاره کرد. به گفته‌ی موریس، اج تنها مرورگری است که موفق به کسب ۱۰۰ درصد امتیاز از HTML5Accessbility شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا