اخبار

مایکروسافت از فروش گوشی های هوشمندش در زمستان تنها ۵ میلیون دلار به دست آورد

مایکروسافت خود را طی چند ماه گذشته از تولید گوشی های هوشمند جدا کرده است. هرچند خیل عظیم طرفداران ردموندی‌ها در کنار شماری از تحلیل‌گران این موضوع را انکار می‌کنند و همچنان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بیشتر توسط این شرکت امیدوارند؛ اما می‌توان مدعی شد که مایکروسافت کار در این حوزه را متوقف کرده است.
مایکروسافت در سه ماهه اخر سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار از طریق فروش گوشی های هوشمند به دست اورده بود که البته شامل انواع گوشی‌های هوشمند و شماری از گوشی‌های همراه غیر هوشمند بود. اما پس از آنکه این شرکت فروش بخش تولید گوشی‌ هوشمند خود به فاکسکان را در ماه نوامبر نهایی کرد، شاهد افول درآمد این بخش از کمپانی هستیم.
درامد حاصله از فروش گوشی های هوشمند در Microsoft به سمت افول رفته بود؛ به‌طوری‌که ردموندی‌ها در زمستان ۲۰۱۵، درآمدی ۱.۳۹۷ میلیارد دلاری به جیب زده بودند. مایکروسافت در زمستان ۲۰۱۶ نیز هرچند شاهد نصف شدن درآمد بود، اما درآمدی ۷۳۵ میلیون دلاری کسب کرد.
در حال حاضر به نظر می رسد که بخش تولید گوشی‌ هوشمند این شرکت با کاهش درآمد ۷۳۰ میلیون دلاری همراه شده و از این‌رو، این بخش تنها ۵ میلیون دلار عاید کمپانی بزرگ مایکروسافت کرده است.
آخرین گوشی که توسط این شرکت تولید شد ۱ سال پیش بود و هنوز نمی‌توان نشانه‌هایی از به‌روز شدن این حوزه از محصولات را مشاهده کرد. با انتشار به‌روزرسانی Creators نیز تنها بخشی از گوشی‌های هوشمند Microsoft به‌روز شد. باید دید آیا مایکروسافت سرفیس فون را راهی بازار می‌کند یا به‌صورت کامل از این حوزه خارج خواهد شد.
مایکروسافت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا