اخبار

مایکروسافت با ابزارهای جدید جلوی مزاحمان اینترنتی می‌ایستد

مایکروسافت دیروز از برنامه‌هایی برای به حداقل رساندن حرف‌های خشونت‌بار یا توهین‌آمیز در ارتباطات آنلاینش خبر داد. این شرکت امیدوار است بتواند با اجرای این برنامه‌ها فضای سالم‌تری را برای ارتباطات آنلاین مشتریانش فراهم کند. سرویس مشتریان مایکروسافت قرار است امکانی را از طریق یک فرم مخصوص برای وب فراهم کند تا به کاربران امکان ‌دهد حرف‌های خشونت‌بار، تنفر یا تبعیض‌آمیز و توهین‌ها را به مایکروسافت گزارش دهند. به‌غیر از این، قابلیتی وجود خواهد داشت تا کاربران درخواست بازگشت یا اصلاح محتوای حذف‌شده را داشته باشند.
 
مایکروسافت در متنی که در وبلاگش منتشر کرده اشاره دارد که از سال‌ها پیش به موضوع جلوگیری از مزاحمت‌های کلامی آنلاین توجه داشته اما هنوز به یک سیستم جامع همه‌جانبه نرسیده و امیدوار است روند سابق، با به‌کارگیری ابزارهای جدید ارتقا پیدا کند. مایکروسافت همچنین در این‌باره توضیح داده: «وقتی یک درخواست یا شکایت به ما می‌رسد، ما آن را به‌طور دقیق بررسی می‌کنیم و از معیارهای متفاوت متناسب با محتوا مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. سپس با توجه به شرایط خاص هر درخواست اقدامات مربوط به آن را در دستور کار قرار می‌دهیم.»
 
این‌در حالی‌ست که به‌گفته‌ی مایکروسافت برای اعمال این اصلاحات نیازی به تغییر مقررات و ضوابط نیست؛ چرا که این مقررات از پیش به‌نحوی تنظیم شده‌اند که اجازه‌ی تولید محتوای خشونت‌بار یا توهین‌آمیز داده نشود. با این حال هدف از طرح برنامه‌ی جدید، آسان‌ و ضابطه‌مندتر شدن روند دریافت گزارش‌های مشتریان است.
 
منبع: Digital Trends

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا