اخبار

مایکروسافت قرارداد خود را با Acer جهت نصب نرم‌افزارهای خود در گوشی‌ها و تبلت‌های این شرکت تایید کرد

مایکروسافت امروز اعلام کرد که Acer به لیست شرکت‌هایی که پذیرفته‌اند نرم‌افزارهای غول ردموندی را در محصولات اندرویدیشان به صورت از پیش نصب شده قرار دهند، اضافه شد. به همین جهت از نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی گوشی‌ها و تبلت‌های برگزیده‌ی این شرکت به همراه نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های مایکروسافت خواهند بود که شامل Word، PowerPoint،OutLook، Skype، OneNote،‌ Excel و ‌‌OneDrive است.
Acer یک نام بزرگ در این صنعت شناخته نمی‌شود. این شرکت گه‌گداه دستگاه‌هایی با برند Liquid که برخی از آنها ویندوزی هستند، عرضه می‌کند. این شرکت وقتی حرف از تبلت به میان می‌آید به لطف سری Iconia و شاید تبلت‌های گیمینگ Predator 8 موفق به نظر می‌رسد. به هر حال اطلاعاتی از دستگاه‌های اندرویدی که قرار است با نرم‌افزارهای Microsoft عرضه شوند در دست نیست.
قبل از Acer نیز Samsung، ‌‌LG، ‌‌Sony و برخی شرکت‌های دیگر قبول کرده‌اند نرم‌افزار‌های مایکروسافت را دردستگاه‌های اندرویدیشان به صورت از پیش نصب شده قرار دهند.  مایکروسافت می‌گوید هم اکنون در سراسر جهان حداقل ۷۴ همکار سخت‌افزاری نرم‌افزارهای این شرکت را در محصولات اندرویدشان پیش‌نصب می‌کنند. به هر حال به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال انجام این قرارداد با همه‌ی شرکت‌های اندرویدی، چه بزرگ و چه نه چندان بزرگ، است. به زوی اکثر گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض نرم‌افزارهای مایکروسافت را در خود نصب خواهند داشت. این برای  مایکروسافت، شرکتی که خود در صنعت موبایل حرف زیادی برای گفتن ندارد و علیرغم داشتن رتبه‌ی سوم در میان سیستم عامل‌های موبایل، فقط کمتر از ۲٪ سهم از آن دارد، دارای ارزش زیادی است.
معمولا نرم‌افزارهای اضافی که شرکت‌ها بر روی دستگاه‌ها نصب می‌کنند، زیاد مورد علاقه‌ی کاربران قرار نمی‌گیرند، اما نرم‌افزارهای مایکروسافت می‌توانند به کمک کاربران بیایند. ناگفته نماند که بیشتر این نرم‌افزار‌ها در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل دارای رتبه‌ی بالایی باشند و همین باعث خوشحالی کاربران خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا