اخبار

مایکروسافت همچنان به تعدیل نیروی کارمندان منتصب به نوکیا ادامه می‌دهد

پس از فروش نوکیا، ردموندی‌ها به دنبال تعدیل نیروی کارمندان منتصب به این بخش هستند. در تازه‌ترین گزارش آمده است که بیش از ۱,۸۵۰ فرصت شغلی مربوط به نوکیا بوده و از این بین ۱,۳۵۰ فرصت شغلی آن در فنلاند مستقر است. گفته می‌شود تولید گوشی‌های ویندوزفونی تحت نام «سرفیس فون» ادامه خواهد یافت.
هفته گذشته مایکروسافت در حالی که ویندوزفون سهمی کمتر از یک درصد را در بازار موبایل به خود اختصاص داده است، اقدام به فروش برند تجاری نوکیا کردند. در حال حاضر نیز این شرکت به دنبال اصلاح نگرش اشتباه استیو بالمر است که قصد داشت مایکروسافت را به سطح نخست تولیدکننده گوشی‌های هوشمند برساند.
The Verge به نقل از تری مایرسن گزارش می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد بیش از ۱,۸۵۰ شغل که ۱,۳۵۰ فرصت شغلی آن در کشور فنلاند واقع شده است را حذف کند. این کمپانی همچنین با زیان ۹۵۰ میلیون دلاری همراه بوده است که ۲۰۰ میلیون دلار آن مربوط به دریافتی‌های کارمندان بوده است. هرچند که به نظر می‌رسد فروشگاه مایکروسافت همچنان به کار خود در فنلاند ادامه خواهد داد و کارمندان این بخش می‌توانند به ادامه کار خود بپردازند.
این تعدیل نیروی کارمندان اساسا مربوط به بازماندگان شرکت فروخته شده‌ی نوکیا است. مایکروسافت قصد دارد تا پایان سال جاری تعدیل نیروی مدنظر خود را عملی سازد. ساتیا نادلا مدیرعامل ردموندی‌ها اعلام کرده که قصد دارند تا تمرکز بخش موبایلی خود را بر روی مسائل مهم‌تری مانند ارزش‌های امنیتی، مدیریت و همچنین قابلیت‌های Continuum بگذارند.
وقتی که مایکروسافت کسب و کار مربوط به گوشی‌های هوشمند خود را واگذار کرد، یک بیانیه عجیب را منتشر کرد که در آن ادامه پشتیبانی از دستگاه‌های ویندوزفونی را تایید کرده است. این بدان معنا است که مایکروسافت قصد دارد تا تولید گوشی‌های ویندوزفونی را به شرکت‌های شخص ثالثی مانند ایسر، اچ‌پی و وایو بسپارد. شایعه‌ی دیگری نیز وجود دارد آن است که دیگر شاهد عرضه گوشی‌های لومیا نخواهیم بود و مایکروسافت محصولاتی تحت عنوان «سرفیس فون» را روانه بازار خواهد کرد.
Recode یک نسخه از یادداشت‌های داخلی شرکت مایکروسافت را منتشر کرده است که در آن تری مایرسن توضیح می‌دهد بخش‌های تازه اضافه شده به مایکروسافت در حال فروپاشی هستند تا مایکروسافت بتواند آن صلابت گذشته خود را به دست آورد. وی همچنین اشاره می‌کند که مایکروسافت به توسعه دستگاه‌های جدید ادامه خواهد داد و تمرکز اصلی آن‌ها نیز بر روی پلتفرم موبایلی همراه با توسعه اپلیکیشن‌های مختلف برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا