اخبار

مایکروسافت ورژنی اختصاصی از ویندوز ۱۰ را برای دولت چین توسعه داده است

در حالی که ویندوز ۱۰ در اقصی نقاط جهان عملکردی موفقیت آمیز داشته اما به نظر می رسد که چینی ها آن طور که باید و شاید از آن استقبال نکرده اند. کمپانی مایکروسافت برای آن که تا حدودی رابطه خود را با چینی ها بهبود بخشد، ورژنی منحصر به فرد از ویندوز ۱۰ را بی سر و صدا برای دولت چین توسعه داده که با ورژن های معمولی این سیستم عامل تفاوت دارد.
 
بنابر گزارش وب سایت Caixin، این ورژن از سیستم عامل مایکروسافت، Windows 10 Zhuangongban یا «نسخه مخصوص ویندوز ۱۰» نامیده می شود. در این نسخه، بسیاری از اپلیکیشن ها و سرویس هایی که برای کاربران عادی در نظر گرفته شده بودند، حذف شده و در عوض قابلیت های مدیریتی و امنیتی آن بهبود یافته اند. مایکروسافت با یکی از وزارت خانه های چین به نام CETC همکاری داشته تا این نسخه منحصر به فرد را تولید کند.
 
همکاری با دولت چین با هدف ساخت نسخه ای شخصی سازی شده از سیستم عامل محبوب ویندوز ۱۰، حرکتی عجیب از سوی کمپانی غول تکنولوژی ردموندی به حساب می آید. در حال حاضر، دولت چین و ایالات متحده درگیری های سایبری سختی را پشت سر می گذارند و دولت آمریکا در تلاش است تا کارمندان دولت کشور اژدهای سرخ را به دلیل هک سرورهای خود مورد مجازات قرار دهد.
 
اما مایکروسافت امیدوار است که با ساخت ورژن اختصاصی ویندزو ۱۰ برای دولت چین، جایگاه خود را بیش از پیش در میان مردم این کشور تثبیت کند و فروش نرم افزارهای خود را افزایش دهد. علاوه بر این، مایکروسافت می خواهد راهی برای حل مشکل دزدی انتشاراتی کشور مورد بحث نیز بیابد و آن را برطرف نماید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا