اخبار

مایکروسافت ویژگی Rich Capture را در ویندوز ۱۰ موبایل به Rich HDR تغییر نام میدهد

دسامبر سال ۲۰۱۴ بود که مایکروسافت، صحبت هایی از ویژگی جدیدی به نام Rich Capture در دوربین گوشی های ویندوزی انجام داده بود. مدتی بعد مایکروسافت این ویژگی را توسط آپدیت Lumia Denim به برخی از گوشی های لومیا اضافه کرد. Rich Capture شامل ویژگی هایی همچون HDR، Dynamic Flash و Dynamic Exposure میشد که به کاربران این امکان را میدهد تا پس از ثبت تصویر اقدام به ویرایش های دلخواه در تصویر گرفته شده کنند. حال مایکروسافت در بیلد جدید ویندوز ۱۰ موبایل، نام این ویژگی را به Rich HDR تغییر خواهد داد.
 
ویژگی HDR در اکثر گوشی های هوشمند امروزی به ویژگی جدا ناپذیری تبدیل شده است. HDR مختصر شده ی عبارت High Dynamic Range به معنی محدوده ی دینامیکی گسترده است . احتمالا در دوربین گوشی خود چنین ویژگی را مشاهده کرده اید و اثر آن را بر روی عکس های گرفته شده اید البته عملکرد این ویژگی به شرایط وابسته است و باید بدانید چه زمانی HDR را فعال کنید. به طور ساده میتوان گفت که HDR نسبت روشنایی به تاریکی را در تصاویر گرفته شده بالا میبرد. HDR در زمان عکاسی از مناظر و در شرایط نور کم میتواند تاثیر شایانی به کیفیت عکس های ثبت شده کند.
در حالی که امروزه گوشی های مجهز به اندروید و iOS گزینه ها و اختیارات روشنی را در اختیار کاربران برای استفاده از ویژگی HDR میگذارند، مایکروسافت این ویژگی را با نام Rich Capture به گوشی های خود اضافه کرده بود. با اینکه شما میتوانید گزینه ی HDR را در ویندوز ۱۰ موبایل فعال یا غیر فعال کنید اما این برنامه ی دوربین ویندوز است که به نسبت شرایط تصویر، برای شما تصمیم میگیرد که تصاویر بر اساس HDR ثبت شوند یا خیر. مطمئنا کاربران ویندوز ۱۰ موبایل انتظار دارند که مایکروسافت در آینده ی نزدیک، ویژگی ها و اختیارات جدیدی را به برنامه ی دوربین ویندوز ۱۰ اضافه کند.
 

 

اکنون مایکروسافت قصد دارد در بیلد جدید ویندوز ۱۰ موبایل که به زودی عرضه خواهد شد، در برنامه ی دوربین خود گزینه ی Rich Capture را به Rich HDR تغییر دهد. نام جدید حس آشنایی بیشتری را برای کاربران با حالت HDR به همراه دارد.  با وجود اینکه تا این جای کار مایکروسافت نتوانسته به طور کلی ویندوز ۱۰ موبایل و گوشی های لومیا در بازار شلوغ و پر تردد گوشی های هوشمند جای کند اما بر هیچکس پوشیده نیست که دوربین های گوشی های لومیا، چه با برند نوکیا و چه مایکروسافت همواره کیفیت بسیار خوبی را ارائه داده اند. اما در سیستم عامل های اندروید و iOS با گزینه های زیادی که در برنامه های دوربین این دو سیستم عامل وجود دارد عکاسی بسیار لذت بخش شده است. باید دید مایکروسافت چه زمانی قصد دارد برنامه ی دوربین ویندوز ۱۰ موبایل را غنی از امکانات فرعی کند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا