اخبار

مایکرومکس Yu Yutopia قدرتمند ترین گوشی جهان به ادعای سازنده !

کمپانی مایکرومکس ( Micromax ) ، به تازگی از یک گوشی با نام Yu Yutopia ، که به ادعای این شرکت قدرتمند ترین گوشی هوشمند بازار می باشد ، رونمایی کرده است.این شرکت هندی پیش از این در زمینه تولید گوشی های ارزان قیمت با مشخصات نه چندان قدرتمند فعالیت داشته و گوشی Yu Yutopia در واقع اولین پرچم دار رده بالای آن می باشد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، مایکرومکس ادعای جالبی در مورد این گوشی مطرح کرده و عقیده دارد که Yu Yutopia بهترین گوشی هوشمند بازار از نظر مشخصات سخت افزاری است !
برای مشخص شدن این ادعا بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی این محصول.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.
گوشی مایکرومکس Yu Yutopia به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی QHD LCD ساخت شارپ مجهز شده که دارای پوشش وسعت رنگ ۹۱ درصد از طیف رنگ NTSC و نسبت کنتراست ۱۰۰۰:۱ می باشد.
قلب تپنده ان را تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام تشکیل داده و دارای چهار گیگابایت رم DDR4 و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق microSD می باشد.
تجهیزات تصویربرداری این گوشی شامل دوربین ۲۱ مگاپیکسلی IMX230 سونی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال و دوربین جلو ۸ مگاپیکسل است.
پرچم دار مایکرومکس از یک سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی بهره مند شده و از فناوری صوتی DTS پشتیبانی می کند.یک باتری غیرقابل تعویض ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده که از فناوری Qualcomm QuickCharge 2.0 برای شارژ سریع پشتیبانی می کند.
Yu Yutopia دارای بدنه ای از جنس منیزیوم و آلومینیوم بوده و باندهای انتن آن در پیرامون لبه ها گنجانده شده است.همچنین شیشه PureBlack در پنل جلو برای ارائه نمای یکپارچه تر بکار رفته است.
 
micromax-Yu-Yutopia-1
اندروید۵.۱ لالی پاپ با رابط Cyanogen OS 12.1 بخش نرم افزاری گوشی را تشکیل داده و  گفته شده که در آینده به مارشمالو بروزرسانی خواهد شد. این گوشی همچنین دارای سرویس جدیدی به نام ‘Around YU’ است که چندین سرویس از شرکت های متعدد مانند Zomato برای سفارش غذا، Scandid برای خرید، Ixigo برای رزرو بلیط، Taxi برای Sure و Ola ،Easy Cabs را ادغام نموده است. هدف از ادغام کردن این همه سرویس از شرکت های مختلف درون یک اپلیکیشن نیز عدم نیاز به نصب اپلیکیشن های شخصی هر یک از سرویس ها و جمع اوری همه انها در یک نقطه می باشد.
مایکرومکس همچنین اشتراک ۶ ماهه برای سرویس پخش آنلاین موزیک Gaana را در اختیار خریدران این گوشی قرار خواهد داد.قیمت این گوشی ۳۷۵ دلار در نظر گرفته شده و ار ۲۶ دسامبر انحصارا از طریق فروشگاه آمازون هند برای فروش عرضه خوهد شد.
با توجه به مشخصات فنی بالا ، آیا این گوشی می تواند عنوان قدرتمند ترین اسمارت فون حال حاظر بازار را به خود اختصاص دهد ؟!
منابع : gsmarena & engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا