اخبار

مجهز شدن هواوی میت ۲۰ به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش

شرکت چینی هواوی تصمیم دارد تا از سنسور اثر انگشت پیشرفته زیر صفحه نمایش در گوشی هواوی میت ۲۰ استفاده کند. این سنسور پیشرفته تر از سنسور سیناپتکس بوده و در شرایط مختلف نیز پاسخگو است.
تکنولوژی سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش پس از مدت ها در گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس UD راه اندازی شد. این‌ها نخستین محصولی در بازار هستند که به لطف سنسور شرکت Synaptics موفق شده‌اند راه حل جدیدی را برای حضور اسکنر اثر انگشت در یک نمایشگر تمام صفحه عملی کنند.
باید گفت که هواوی نیز به دنبال راه اندازی چین سیستمی برای گوشی های خود است. گفته می‌شود هواوی به جای سیناپتکس ، اسکنر اولتراسونیک شرکت کوالکام را برای استفاده در گوشی جدید خود برگزیده است تا فبلت جدید سری Mate آن‌ها همراه چنین سنسوری به عرضه برسد.
آنطور که انتظار می رود، هواوی میت ۲۰ یا میت ۱۱ در تابستان امسال وارد بازار خواهد شد. شرکت کوالکام قصد دارد که سنسور جدید را باتکنولوژی اولترا سونیک روانه بازار کند. این سنسور سه برابر گران‌تر از همتای خود است، اما آن تنها حدود ۰٫۴۴ میلی‌متر ضخامت دارد و در مقایسه با سنسورهای معمولی خازنی که با شیشه‌ی محافظ ۲۰۰ الی ۳۰۰ میکرونی کار می‌کنند، با شیشه‌ی محافظی تا ۸۰۰ میکرون نیز قابل استفاده خواهد بود. علاوه بر این، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر کوالکام حتی قادر به شناسایی انگشتان چرب یا خیس نیز خواهد بود.
البته رفابت در این زمینه زیاد شده و اپل و سامسونگ نیز به سرعت در حال طرح ریزی تکنولوژی های خود در این زمینه هستند. برخی از شرکت‌ها نیز تصمیم دارند به جای این اسکنر، از تشخیص چهره سه بعدی برای نسخه چینی گوشی های خود استفاده کنند تا بتوانند نیازهای بازار را برآورده کرده و ریسک فروش کم را به حداقل برسانند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا