اخبار

مخابرات تهران از فیبر نوری استفاده خواهدکرد

گمانه زنی‌ها در خصوص استفاده از فیبرنوری مدت‌ هاست که وجود دارند اما تا کنون تایید رسمی بر شروع این پروژه نخورده بود. حال، معاون مخابرات استان تهران، به جهت جایگیزینی فیبرنوری با سیم مسی اعلام آمادگی کرد و از به اتمام رسیدن اقدامات لازمه برای نصب کافوهای نوری محیط های خارجی ( OUT DOOR ) خبر داد. طبق بیانات وی، برای جانمایی و راه‌اندازی موارد یاد شده به مجوز شهرداری نیاز است.
در صورت بهره برداری از فیبر نوری در زیرساخت‌ها، مطمئنا اتفاقات مثبتی به وقوع می‌پیوندد که مهم‌ترین آنها افزایش کیفیت شبکه است. از طرفی، باعث جلب رضایت مشترکان خواهد شد و نهایتا سرعت شبکه بهبود میابد. بنابراین، مخابرات استان تهران دست به کار شده تا یکی از بزرگترین تغییرات زیر ساختی کشور را انجام دهد.
ظاهرا مخابرات تهران برای جایگزین کردن فیبرها آمادگی دارد، اما از طرفی منتظر پاسخ شهرداری به این موضوع است. کامران کاظمی، معاون مخابرات استان تهران در این رابطه توضیح داد: ” کافوهای نوری OUT DOOR آماده شده اند، اما برای جانمایی و راه‌اندازی در انتظار مجوز شهرداری هستیم.
یکی از عوامل بهبود یافتن کیفیت شبکه در اثر استفاده از فیبر نوری، کاهش فواصل است. کاظمی در این‌باره گفت: “در روند جدید ارتباطات ثابت، تجهیزات هر چه بیشتر به سمت مشترک نزدیک می‌شود و فاصله نهایت به ۲۰۰ متر کاهش می‌یابد.
وی همچنین در شرح دلیل افت کیفیت عنوان کرد: “اگر فاصله بیشتر از این مقدار باشد، باز به افت کیفیتی که اکنون شاهد هستیم، دچار می‌شویم.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: “یشتر مشکلات برای توسعه تلفن ثابت، تغییر تکنولوژی است که در پروژه در دست اجرا سیم‌های مسی جمع‌آوری و با فییبر نوری جایگزین می شوند.”
کاظمی این پروژه را به جهت بهبود شبکه‌ی کنونی بر شمرد و خاطر نشان کرد: “این پروژه شامل بهسازی شبکه فعلی و بهسازی مدل ارتباطی با مخابرات است که در نتیجه آن بهبود کیفیت در تمام سرویس‌ها حاصل می‌شود.
ظاهرا تنها عاملی که موجب کند پیش رفتن این پروژه شده، عدم توافق شهرداری تهران بوده است. به گفته وی، زیر ساخت ها آماده هستند و در این خصوص مانعی وجود ندارد، کافوهای OUT DOOR نیز در دست توسعه است که در برخی مکان‌ها این امکانات موجود شده و در امکانی که امکانات این‌چنینی وجود ندارد، لازم است مراحل نصب از ابتدا صورت گیرد؛ اما برای نصب و راه‌اندازی و جانمایی کافوها با شهرداری دچار مشکل هستیم.
معاون شرکت مخابرات استان تهران در بخشی از صحبت‌هایش اظهار داشت:” مشکلات با شهرداری هنوز پابرجا است. البته مذاکراتی انجام و در نتیجه مجوزهایی به صورت مقطعی برای توسعه در چند منطقه اخذ شده است، اما نیاز به توسعه بسیار بیشتر است.
وی ادامه داد: “در مورد مکان هایی که امکانات مورد نیاز موجود است شهرداری باید اجازه نصب تجهیزات در کنار کافوهای قدیمی را بدهد و سپس در یک فرآیند حداقل ۲ ماهه، برگردان‌ها انجام شود، تا بتوانیم سرویس قبلی را جابجا کنیم که این فرصت داده نمی شود.
کاظمی پیچیدگی های این پروژه را تشریح کرد و گفت: “۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در تهران وجود دارد که جابجایی این تعداد مشترک پیچیدگی هایی دارد و معتقدم تنها راه حل موجود تعامل با شهرداری برای تسریع در صدور مجوزهای توسعه است.
او در پایان صحبت هایش، تغییرات تکنولوزی را هدف قرار داد؛ طبق گفته‌ی معاون مخابرات استان تهران، پس از نصب و راه‌اندازی این تجهیزات، تا سال‌های آینده نیاز به توسعه جدیدی نخواهد بود.
منبع: farsnews

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا