اخبار

مدیاتک در ماه فوریه کمترین درآمد سالانه را داشته است !

مدیاتک یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های این روز‌‌ها برای کسانی‌ست که در اکوسیستم اندروید زندگی می‌کنند. مدیاتک تراشه‌های مقرون به صرفه‌ای برای دیوایس‌های مختلفی مانند گوشی، تبلت، و همچنین تلویزیون، DVD، و Blu-ray می‌سازد. هرچند، کمپانی تایوانی نتوانسته در ساخت تراشه برای گوشی و تبلت چندان موفق باشد. از طرفی هرچه کوالکام در حال رشد در بازار موبایل است و به عنوان اولین در بازار شناخته می‌شود، مدیاتک تنها توانسته چند نمونه‌ی نسبتا جالب و قدرتمند را در چند سال گذشته بسازد. کمپانی تایوانی در فوریه ۲۰۱۶ یکی از بدترین دوران خود را در ۱۲ ماه گدشته سپری کرده و تنها توانسته ۴۰۴.۷ میلیون دلار درآمد داشته باشد.
هرچند که این رقم اعلام شده نسبت به ماه فوریه سال گذشته تقریبا ۳۶.۹ درصد افزایش یافته اما در طرف دیگر، رقم اعلام شده نسبت به ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۶ با کاهش ۳۷.۹ درصدی مواجه شده است؛ ماهی که مدیاتک توانست درآمد خود را به ۶۵۰ میلیون دلار برساند.
البته تحلیلگران معتقد هستند کمپانی مدیاتک دوباره به رونق رسیده و درآمدی معادل با ۱.۶ میلیارد الی ۱.۷۵ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. جالب است بدانید که سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ یک دوره طلایی برای کمپانی بوده و توانست درآمد فوق العاده‌ای کسب کند.
مدیاتک کمترین درآمد را در ماه فوریه نسبت به ۱۲ ماه گذشته داشته ۱
مدیاتک به تازگی از تراشه‌ی هلیو پی ۲۰ ( Helio P20 ) رونمایی کرده که طبق گزارشات، در ساخت این چیپست از پروسه‌ی ۱۶ نانومتری FinFET Plus استفاده شده است. همچنین اعلام شده که نسبت به تراشه‌ی نسل قبلی هلیو پی ۱۰ ( Helio P10 ) دارای پیشرفت‌های زیادی‌ست.
در کنار سری P تراشه‌های مدیاتک، سری X نیز وجود دارد که به تراشه‌ی جدید هلیو ایکس ۲۰ ( Helio X20 ) می‌توان اشاره کرد؛ تراشه‌ای با ۱۰ هسته که هشت هسته‌ی آن را Cortex-A53 و دو هسته‌ی Cortex-A72 تشکیل داده است. هرچند در گزارش‌های جدید گفته شده که این تراشه با مشکل تولید حرارت و عدم کنترل آن رو به رو است.
به تازگی نیز کمپانی تراشه‌هایی را معرفی کرده که قرار است در دیوایس‌های IoT، پوشیدنی‌های هوشمند، و محصولات تفریحی خانگی استفاده خواهند شد.
منبع: androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا