اخبار

مدیرعامل اپل به واقعیت افزوده بیشتر از واقعیت مجازی باور دارد

زمانی که مدیر عامل شرکت اپل مشغول به معرفی آیفون های جدید این شرکت نیست، مصاحبه هایی را با برخی رسانه ها انجام می دهد و درباره ی برخی تکنولوژی های در حال ظهور پیش بینی هایی را ارائه می کند. به تازگی نیز آقای تیم کوک مصاحبه ی تازه ای را انجام داده است.
آقای کوک در مصابحه با رسانه ی Good Morning America به مصاحبه گر شبکه ی ABC News خانم رابین روبرتز گفته است که او به فناوری واقعیت افزوده بیشتر از فناوری واقعیت مجازی باور دارد و می داند که فناوری واقعیت افزوده قابلیت ها و توانایی های بالایی دارد.
در پاسخ به سوال روبرتز مبنی بر این که اپل فناوری واقعیت مجازی را چگونه ارزیابی می کند، تیم کوک گفت که: “واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هر دو وجود دارند. هر دوی آن ها به طور باور نکردنی جالب و جذاب هستند.”
اما در نظر مدیر عامل اپل، فناوری واقعیت مجازی بسیار بزرگتر از هر دوی آن ها است و احتمالا فاصله ی بسیاری وجود دارد. او توضیح داد که چگونه فناوری واقعیت افزوده به مردم اجازه می دهد تا بیشتر در همه جا حاضر باشند و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار به طور قاطع تکنولوژی را از نظر تجاری بسیار با ارزش می کند. در سمت دیگر به نظر آقای تیم کوک فناوری واقعیت مجازی بسیار دست بسته است. حتی اگر چه این فناوری با تجرباتی که به مردم می کند بسیار جذاب است اما بنا به گفته ی مدیر عامل اپل، افراد کمتری به این موضوع علاقع مند هستند. بنابراین در طول زمان ارزش تجاری این فناوری بسیار کاهش می یابد.
در حالی که ما فاصله ی بسیاری ا معرفی یک محصول واقعیت افزوده از سوی اپل فاصله داریم، سخنان مدیر عامل این شرکت شاید نشانه هایی از این که این شرکت سازنده ی آیفون در بازار واقعیت مجازی انجام خواهد داد را به ما بدهد. این شرکت در ماه ژانویه یکی از متخصصین حوزه ی واقعیت افزوده را به استخدام خود درآورد و سال گذشته نیز یک شرکت فعال در حوزه ی واقعیت افزوده را به تصاحب خود درآورد. اما فعلا هیچگونه صحبتی درباره ی دستگاه های واقعیت مجازی و یا واقعیت افزوده ی این شرکت وجود ندارد.
با این همه علاقه ی بسیار تیم کوک به واقعیت افزوده حوزه ی رقابت متفاوتی را برای این شرکت به وجود آورده است. رقبای بزرگ این شرکت، سامسونگ، گوگل و فیسبوک (که مالک شرکت آکولوس است) همگی محصولات حوزه ی واقعیت مجازی را توسعه داده اند، اما در حوزه ی واقعیت افزوده شرکت های کمی وجود دارند. اپل می تواند نحصولی بهتر از گوگل گلس را به تولید برساند و خود را به عنوان رقیبی برای هدست هالولنز مایکروسافت مطرح کند.
 
منبع: Engadget
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا