اخبار

مدیرعامل زیرساخت : قطعی درگاه اینترنتی باب‌المندب تاثیری در اینترنت کشور ندارد

مدیرعامل شرکت زیرساخت معتقد است قطعی کابل درگاه اینترنتی باب المندب تاثیری در اینترنت کشور ندارد زیرا پهنای باند این درگاه ۲۰ گیگابایت بوده اما پهنای باند اضطراری کشور ۳۰ گیگابایت است.

چندی روزی است  اینترنت برخی از کاربران اپراتورهای اینترنتی کشور دچار اختلال شده است و برخی مدیران و کارشناسان شرکت‌های ارائه دهنده‌ اینترنت این مشکل را گردن قطعی لینک اینترنتی باب‌المندب می‌اندازند. آیا قطع شدن این درگاه اینترنتی تاثیری بر اینترنت و پهنای باند کشور دارد؟
محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، درباره مشکلات شرکت‌ها و ارتباط آن با قطعی درگاه اینترنتی باب‌المندب اعلام کرد که مجموع ظرفیت پهنای باند بین‌الملل ۲۷۰ گیگابیت بر ثانیه است که ۲۴۰ گیگابیت بر ثانیه به شرکت‌ها فروخته شده و ۳۰ گیگابیت بر ثانیه برای قطعی‌های اضطراری رزرو شده است. از این رو هم اکنون دقیقا میزان تعهد شده پهنای باند را به مشترکان واگذار می‌کنیم.
خسروی درباره درگاه باب‌المندب گفت:

در باب المندب دو لینک ۱۰ گیگابیت بر ثانیه قطع شده که با ۲۰ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت ۳۰ گیگابیت بر ثانیه رزرو جایگزین شده و هم اکنون نیز ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رزرو در شبکه وجود دارد. در حال حاضر تنها قطعی مسیر لینک‌های بین‌الملل در باب‌المندب است و دیگر لینک‌های ارتباطی قطعی ندارند.

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، علت تأخیر در رفع خرابی مسیر ارتباطی باب‌المندب، دریایی بودن این کابل است که همواره ترمیم کابل‌های دریایی حداقل ۳ هفته زمان نیاز دارد و در حال حاضر به دلیل شرایط جنگی اجازه عبور کشتی به پیمانکار کابل داده نشده است. البته پیمانکار این کابل به تازگی مجوز تردد کشتی برای رفع خرابی این کابل را گرفته است.
باب‌المندب تنگه‌ای میان خلیج عدن و دریای سرخ است که بین دو کشور یمن و جیبوتی قرار دارد. کابل لینک اینترنتی موجود در این تنگه دریایی حدود یک ماه پیش بر اثر جنگ عربستان و یمن تخریب شد. ۲۰ گیگابیت برثانیه‌ از مجموع پهنای باند بین‌الملل ایران از لینک ارتباطی باب‌المندب تامین می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا