اخبار

مزایده دستگاه اپل با قیمت سرسام آور

همه محصولات شرکت اپل به خاطر ارزشمند بودن گران هستند ولی اولین دستگاه های این شرکت با قیمت های غیر قابل باوری عرضه می شوند. یک نمونه کامپیوتر اپل به تازگی در مزایده ای در لندن به نمایش گذاشته شد و قیمت این دستگاه از همه دستگاه های اپل گران تر است. این نمونه کامپیوتر فقط به تعداد ۷۰ عدد تولید شده که در همه دنیا به این تعداد وجود دارد.

استیو جابز و استیو وزنیاک اولین موسسین شرکت اپل این کامپیوتر را در سال ۱۹۷۶ در گاراژ منزل خود طراحی و تولید کردند و یک فرد ناشناس این کامپیوتر را به قیمت باور نکردنی ۴۷۰ دلار در حراج کریستی لندن خریداری کرد و تعجب شرکت کنندگان در مزایده را برانگیخت.

اولین کامپیوترهای اپل، فقط به مادربرد مجهز بودند و قطعاتی مانند کیبورد، مانیتور و کیس اصلا وجود نداشتند و فقط ۲۰۰ عدد از این نوع کامپیوترها طراحی و تولید شد.کامپیوتری که در این حراجی به نمایش گذاشته شد کاملا متفاوت بود و در یک چمدان تمام چرم جای گرفته بود.  اولین کامپیوتر اپل در آن زمان ۶۶۶ دلار بود و از آن جایی که زنیاک به اعداد تکراری علاقمند بود این نوع کامپیوتر را با این رقم قیمت گذاری کرد. بعد از طراحی و تولید کامپیوتر اپل دو در سال ۱۹۷۷، این کامپیوتر به تاریخ پیوست.

استیو جابز و زنیاک بعد از این که کامپیوتر اپل دو را معرفی کردند، از دارندگان کامپیوتر اپل یک درخواست می کردند که کامپیوترهای اپل یک را به شرکت عودت داده و کامپیوتر نسل جدید را با تخقیف خریداری کنند و حراجی کریستی لندن به این قضیه اشاره کرده است. امروزه فقط از این نوع کامپیوتر فقط ۷۰ عدد در دنیا وجود دارد و بقیه از بین رفته و از یادها و خاطره ها فراموش شده اند. البته در حراجی کریستی کالاهای دیگری مانند اولین مجلات کامپیوتر، اتودهای طراحی با طراحی رونالد وین  با  لوگوی اپل و دستگاه پخش کاست RQ-309DS شرکت پاناسونیک، مدارک ابتدایی شرکت اپل هم به حراج گذاشته شده بود.

براساس برآورد حراج کریستی، اولین کامپیوتر اپل، ۶۳۰ دلار باید به فروش می رسید. اگرچه یک فرد ناشناسی با رقم ۴۷۰ دلار این کامپیوتر را خریداری کرد و ولی در مقایسه با خرید یک نسخه دیگر از کامپیوتر توسط کمپانی فورد، با رقم ۹۵۰ دلار، مشخص می شود که خریدار رقم منطقی را برای این کامپیوتر پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا