اخبار

مسدود شدن هزاران حساب کاربری گوگل به خاطر تلفن همراه پیکسل

مسدود شدن هزاران حساب کاربری گوگل به خاطر تلفن همراه پیکسل

گوگل

به‌تازگی گزارش‌های متعددی درباره وضعیت ویژه شرکت گوگل و مبارزه این کمپانی با ایجاد بازار سیاه برای فروش تلفن همراه هوشمند این غول آمریکایی یعنی پیکسل منتشر شده است.

بسیاری از افراد توانسته‌اند تا با استفاده از یک حفره مالیاتی به سراغ فروش مجدد تلفن همراه پیکسل خود رفته و سود قابل‌توجهی را از این راه کسب کنند که این امر به‌صورت مستقیم بر روی شهرت این تلفن همراه تاثیر منفی خواهد داشت.

حال گوگل به دنبال شناسایی این افراد است و تا به امروز هزاران حساب کاربری مربوط به کسانی که همراه خود را با این روش باز فروش کرده‌اند را مسدود ساخته است. ماجرا ازاین‌قرار است که ایالت نیوهمپشایر در ایالات متحده آمریکا، مالیات فروش صفر دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از خریداران، از طریق آدرس‌هایی از این ایالت اقدام به خرید این محصول می‌کنند تا قیمت تمام شده برای آن‌ها کمتر شود.

بااین‌وجود این حفره و نحوه استفاده از آن امر چندان جدیدی نیست و سال‌ها است که بسیاری از این حفره برای خرید محصولات مختلف بهره گرفته‌اند ولی گوگل نخستین شرکتی است که تصمیم به مبارزه با این فرایند گرفته است.

به‌این‌ترتیب این غول سیلیکون ولی پس از شناسایی این افراد، حساب کاربری آن‌ها ددر تمامیدرگاه‌های خدماتی خود را مسدود می‌کنند که این امر شامل حساب جی میل، عکس‌های گوگل، ویدیوهای گوگل، اسناد گوگل و غیره نیز می‌شود. به‌این‌ترتیب افراد یاد شده دیگر نخواهد توانست تا به فایل‌های موجود در انباره اطلاعاتی مجازی خود در حساب گوگل دسترسی داشته باشند.

هیچ مسئولی در این شرکت درباره این ماجرا هنوز اظهارنظری نداشته است ولی بر اساس گفته دنیل الف (Daniel Eleff) که یک فروشنده آنلاین است، این اقدام گوگل اندکی تندروی به‌حساب می‌آید. همچنین او پیشنهاد می‌کند که به سراغ چنین کاری نرویم زیرا به‌هیچ‌عنوان سود حاصله ارزش از دست دادن اطلاعات مهم کاربر را ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا