اخبار

مشخصات احتمالی گلکسی نوت ۶ لو رفت !!!

هنوز جوهر قلم استایلوس گلکسی نوت ۵ خشک نشده که خبرهایی در مورد مدل جانشین آن در فضای مجازی پخش شده است. البته این اولین بار نیست که در مورد فبلتی که تا تاریخ رونمایی آن چند ماه مانده خبری شنیده‌ایم و آخرین هم نخواهد بود. اما خبرهایی در مورد مشخصات احتمالی فبلت گلکسی نوت ۶ منتشر شده که خبر از یک دستگاه پرقدرت می‌دهد.
طبق اطلاعاتی که در حساب کاربری یکی از افشاکنندگان که در Weibo قرار گرفته، فبلت گلکسی Note 6 دارای صفحه‌ی ۵.۸ اینچی Slim RGB AMOLED است که از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد. منظور از «Slim» به این معنی‌ست که سامسونگ توانسته صفحه را باریک‌تر کند اما معنی RGB مشخص نیست. شاید به معنی استفاده از ماتریکس PenTile (پیکسل‌های الماس شکل) باشد که گفته شده ترتیب چینش پیکسل‌ها متفاوت خواهد بود. اگر این اخبار درست باشد به معنی این است که سامسونگ در فبلت خود از جدیدترین تکنولوژی صفحات AMOLED خود استفاده خواهد کرد.
گلکسی نوت ۶ با مشخصات احتمالی صفحه‌ی ۵.۸ اینچی، ۶ گیگابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۱صفحه‌ی جدید ۵.۸ اینچی، البته اگر گرد شده‌ی ۵.۷ اینچ نباشد، انتخاب خوبی خواهد بود. همانطور که می‌دانید تنها چند روز بهکنفرانس خبری سامسونگ مانده، جایی که قرار است از گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) با صفحه‌ی ۵.۱ اینچی و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 Edge ) با صفحه‌ی ۵.۵ اینچی رونمایی شود. بنابراین یک فبلت با صفحه‌ی ۵.۷ اینچی نیز می‌تواند نسبت به این دو مدل متفاوت باشد، مخصوصا اگر نسبت صفحه به بدنه‌ی مدل قبلی خود یعنی گلکسی نوت ۵ را به ارث ببرد.
از دیگر مشخصاتی که در لیست آمده می‌توان به حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد که میزان فوق العاده بالایی به نظر می‌رسد. البته در نظر داشته باشید که مدل‌های گلکسی اس ۶ ( Galaxy S6 ) که سال گذشته معرفی شدند دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بودند و گلکسی نوت ۵ نیز از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد، بنابراین طبیعی‌ست که مدل جدید از میزان رم بیشتری استفاده کند. البته در نظر داشته باشید سامسونگ به تازگی اعلام کرده که شروع به تولید انبوه رم‌های ۱۲ گیگابیتی LPDDR4 نموده و در ساخت آن از پروسه‌ی ۲۰ نانومتری استفاده شده است. این کار باعث شد تا سامسونگ به عنوان اولین کمپانی در سطح جهان باشد که دست به تولید این ظرفیت از رم زده و همین امر باعث می‌شود تا به راحتی بتواند از ۶ گیگابایت رم در گوشی‌های خود استفاده کند.
همانطور که می‌دانید هر ۸ بیت معادل ۱ بایت است، بنابراین یک رم ۱۲ گیگابیتی می‌تواند ۱.۵ گیگابایت اطلاعات در خود ذخیره کند. با قرار دادن این چیپ‌ها در کانال دوگانه، سامسونگ می‌تواند گوشی بسازد که از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند. البته در مورد تراشه گفته شده که سامسونگ در مورد این فبلت نیز می‌خواهد از گزینه‌ی استفاده از دو تراشه به کار ببرد. به حالتی که یک مدل با تراشه‌ی اسنپدراگون و مدل دیگری از گوشی با تراشه‌ی Exynos عرضه گردد.
در مورد دوربین گوشی گفته شده که در آن از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل به همراه OIS Plus استفاده شده است، چیزی که طبق شایعات در گوشی‌های گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge شاهد آن خواهیم بود. بنابر گفته‌ها، OIS Plus یک سیستم تثبیت کننده‌ی نوری تصویر در ۵ جهت است. بنابراین باید انتظارات بالایی از کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین داشت. همچنین باید به قلم استایلوس ( S Pen ) اشاره کرد که گفته شده از طراحی خاصی برخوردار خواهد بود و می‌توان به عنوان پایه نیز از آن استفاده کرد.
در آخر باید گفت که به احتمال زیاد این فبلت در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد و احتمالا خبری از درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس دی نخواهد بود. در مورد باتری چیزی گفته نشده اما به احتمال زیاد تا تابستان سال آینده شاهد انتشار اخبار و شایعات مختلفی در مورد گلکسی Note 6 خواهیم بود. نظر شما در مورد این مشخصات چیست؟ آیا علاقه به خرید این فبلت دارید؟
منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا