اخبار

مشخصات تراشه A11X اپل فاش شد

همانطور که می دانید ۲۱ شهریور ماه روز رونمایی از محصولات جدید اپل در محل گردهمایی استیو جابز است. اپل از آیفون ۸ و آیفون X رونمایی خواهد کرد و در کنار آن نیز از سیستم عامل و تراشه جدید A11X اپل نیز رونمایی خواهد کرد. آن‌طور که ادعا می‌شود، شرکت اپل اسم‌ رمز Mistral را برای مجموعه‌‌ی هسته‌های مورد استفاده در پردازنده‌ی A11 آیفون X و آیفون ۸ درنظر گرفته است. تروتون-اسمیت در حال‌ حاضر جزئیات بیشتری از پردازنده‌ی A11 آیفون ۸ ارائه نداده است و حتی نمی‌دانیم که اسم‌ رمز Mistral، به هسته‌های پردازشی ضعیف‌تر چیپ‌ست A11 اشاره دارد یا نمونه‌های قدرتمند با این اسم نام‌گذاری شده‌اند.
برای تولید چیپ‌ست‌های سری A از سال ۲۰۱۳، از اسامی ‏رمز مختلفی برای شناسایی پردازنده‌‌ی آن‌ها استفاده شده است. به‌عنوان مثال، کوپرتینونشین‌ها از اسم‌ رمز «Cyclone» برای پردازنده‌ی چیپ‌ست Apple A7 استفاده کرده‌‏اند؛ همچنین پردازنده‌ی مرکزی مورد استفاده در تراشه‌ی Apple A8 با اسم‌ رمز «Typhoon» شناخته می‌شود. پردازنده‌ی مرکزی مورد استفاده در چیپ‌‏ست Apple A9 نیز با اسم‌ رمز «Twister» متمایز شده است.
huricane و zephyr نیز دو نامی هستند که برای تراشه های A10 استفاده می شدند. تراشه‌ی A10 اپل (و نسخه‌ی قدرتمندتر آن یعنی A10X که در مدل ۲۰۱۷ تبلت‌های آیپد پرو به کار گرفته شده است)، اولین چیپ‌ست ساخت این شرکت به شمار می‌رود که از دو هسته پردازشی قدرتمند (با اسم‌ رمز Hurricane) و دو هسته پردازشی با مصرف انرژی کمتر و قدرت پردازشی پایین‌تر (با اسم‌‏ رمز Zephyr) شکل گرفته است.
آیفون X به همراه آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در تاریخ ۱۲ سپتامبر (سه‌شنبه، ۲۱ شهریور) معرفی خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، شرکت اپل از چیپ‌ست A11 در تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۱۷ خود استفاده خواهد کرد؛ با این‌حال، سایر مشخصات آن‌ها با یک‏دیگر تفاوت دارد. از جمله این تفاوت‌ها، می‌توان به عرضه‌ی تنها دو مدل با دوربین دوگانه اشاره کرد؛ آیفون X و آیفون ۸ پلاس تنها گوشی‌های امسال اپل خواهند بود که با دوربین دوگانه عرضه می‌شود و این در حالی است که آیفون ۸ از یک دوربین مانند آیفون ۷ استفاده می‌کند. علاوه‌ بر این، اعلام شده است آیفون X از طراحی بدون لبه برخوردار خواهد بود و فاقد حسگر اثر انگشت Touch ID است؛ در مقابل، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ با طراحی مانند آیفون‌های ۲۰۱۶ به فروش خواهند رسید و البته برخلاف آیفون X به سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی مجهز نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا