آموزش و ترفنداخبار

آموزش تغییر حالت اسکرول عمودی یا افقی در کشوی اپلیکیشن‌های اندروید

به نظر می‌رسد همه کاربران سیستم عامل محبوب گوگل به کشوی اپلیکیشن‌های اندروید علاقه خاصی دارند، چراکه به کمک آن اپلیکیشن‌های نصب شده در تلفن هوشمند به‌سرعت در اختیارشان قرار می‌گیرند. اما قابلیتی که کشوی اپلیکیشن‌های اندروید به‌صورت پیش‌فرض ارائه نمی‌کند، انتخاب حالت اسکرول (افقی یا عمومی) در آنهاست.
به‌عنوان‌ مثال اگر شما یکی از دارندگان نکسوس‌های گوگل (یا هر دستگاهی با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ۶٫۰ خام) باشید و لانچر اختصاصی گوگل را مورد استفاده قرار دهید، تنها قادر به اسکرول عمودی در کشوی اپلیکیشن‌های اندروید هستید.
همچنین کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی با لانچر اختصاصی کمپانی سامسونگ، تنها قادر به اسکرول افقی در سیستم عامل هستند. با این شرایط، کاربر جهت تغییر حالت اسکرول افقی به عمودی یا بالعکس چه راهکاری را پیش رو دارد؟ خوشبختانه تمامی کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن جانبی، حق انتخاب بین دو حالت مذکور را داشته باشند.
در زمینه امکان تغییر حالت اسکرول افقی یا عمودی در کشوی اپلیکیشن‌های اندروید ، لانچرهای متعددی در فروشگاه گوگل پلی دیده می‌شوند، اما ما تصمیم داریم در این مقاله شما را با لانچر محبوب و قدرتمند Nova آشنا کنیم. این لانچر شامل دو نسخه رایگان و پیشرفته (پولی) می‌شود، اما خوشبختانه نسخه رایگان برنامه کار شما را راه می‌اندازد. این برنامه را از لینک انتهای این مقاله دانلود و نصب کنید.
کشوی اپلیکیشن‌های اندروید
پس از دانلود لانچر Nove، این برنامه را به‌عنوان لانچر پیش‌فرض تلفن هوشمند خود انتخاب کنید. حالا کافیست در صفحه هوم اسکرین و در یک فضای خالی روی والپیپر لمس طولانی کنید تا تنظیمات مربوط به لانچر را مشاهده نمایید. در منوی تنظیمات به دنبال پنجره Apps & widget بگردید و وارد آن شوید. سپس گزینه App drawer Style tab را انتخاب کنید تا دو حالت افقی (از چپ به راست) و عمودی (از بالا به پایین) پیش رویتان قرار گیرند. همچنین گزینه نمایش به‌صورت لیست نیز در این بخش در نظر گرفته شده است که کشوی اپلیکیشن‌های اندروید را کماکان عمودی نگه می‌دارد. خوشبختانه همیشه می‌توانید بین این حالت‌ها جابجا شوید.
 
لینک دانلود لانچر نووا در گوگل پلی
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا