اخبار

مصرف باتری ورژن جدید اپرا، ۵۰درصد از کروم کمتر است

اپرا به تازگی در نسخه ی توسعه دهندگان مرورگر وب خود، قابلیتی به نام مد ذخیره کننده ی انرژی قرار داده است. این شرکت مدعی است که این مد، در مقایسه با گوگل کروم، ۵۰ درصد شارژدهی باتری لپ تاپ های ویندوزی را افزایش می دهد. با تکفارس همراه باشید.زمانی که کاربران لپ تاپ خود را از برق جدا می کنند، در سمت راست و بالای مرورگر، یک آیکون به نمایش در می آید که کاربران برای استفاده از مد ذخیره سازی باید روی این آیکون کلیک کنند. اپرا مدعی است که ذخیره سازی انرژی با استفاده از انواع ترفند ها ممکن می شود. این ترفند ها شامل کاهش دادن مصرف حافظه توسط تب های پس زمینه، متوقف کردن پلاگین های بی استفاده و بهینه سازی پخش ویدئو می شود.
این ادعای اپرا ستودنی است، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این مرورگر در دنیای واقعی چگونه عمل خواهد کرد. آمار و ارقام ذخیره سازی انرژی از تست هایی که اپرا روی لپ تاپ لنوو X250 انجام داده، بدست آمده است. نرم افزار آزمایش، ۱۱ سایت معروف را در مرورگر باز و هر کدام را ۵ بار بالا و پایین کرد سپس به مدت یک دقیقه به حال خود وا گذاشت و در آخر تب ها را بست. این کار تا زمانی که شارژ باتری لپ تاپ تمام شد، ادامه داشت.

آزمایش های اپرا آن طور که انتظار داشتیم، دقیق و کامل نبودند.

این تست زیاد دقیق نبود و به نظر نمی رسد که اپرا عملکرد مرورگر را در سیستم عامل های مختلف مقایسه کرده باشد. این شرکت به The Verge گفته است که آن ها سه بار آزمایش را تکرار کرده و میانگین این سه آزمایش را به عنوان ارقام نهایی اعلام کرده اند. آن ها همچنین اشاره کرده اند که مد ذخیره سازی انرژی شامل مسدود کننده های تبلیغات نیز می شد، اما در آمار و ارقام مقایسه از آن ها استفاده نشده است. مسدود کننده های تبلیغات، به حفظ باتری کمک می کنند و ممکن است که این ها به ذخیره سازی انرژی کمک کرده باشند.
شک ها به کنار، دیدن این که اپرا در حال حل مشکلی است که آفت کاربران لپ تاپ شده است، جالب است. مرورگر گوگل کروم سال پیش درباره ی مصرف بیش از حد باتری، اخطار هایی را دریافت کرده بود، و نهایتا گوگل در ماه سپتامبر، تغییراتی را برای سرعت بخشیدن به مرورگر خود، به وجود آورد. همچنین محتمل است که توسعه ی مد ذخیره ی انرژی اپرا نهایی شده و در مرورگر این شرکت در آینده ای نزدیک، به کار بسته شود. باید تا آن زمان منتظر باشیم و ببینیم که این قابلیت چگونه ایفای نقش خواهد نمود!
منبع: The Verge

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا