اخباربرنامه و بازی

معرفی اپ : اپلیکیشن چت رمزگذاری شده محبوب ادوارد اسنودن برای اندروید …

 

photo_2015-11-04_19-32-45

 
اپلیکیشن Signal که توسط ادوارد اسنودن مورد استفاده قرار می گیرد، برای اندروید نیز ارائه شده و کاربران پلتفرم گوگل نیز می‌توانند از این اپ و قابلیت‌های بالای امنیتی آن برای چت کردن و تماس صوتی استفاده کنند.
نسخه اندرویدی اپلیکیشن چت Signal، شش ماه پس از نسخه iOS ارائه شده است. شرکت Open Whisper Systems دو اپلیکیشن‌ کنونی خود (textSecure و RedPhone) را با هم ترکیب و با نام اپلیکیشن سیگنال ارائه کرده است. این اپلیکیشن هم امکان چت متنی و هم قابلیت تماس صوتی امن را دارد. هر متن، تصویر یا ویدیویی که از طریق اپلیکیشن Signal ارسال می‌کنید، پیش از هر چیز رمزنگاری شده و سپس ارسال می‌شود. بنابراین حتی شرکت Open Whisper هم نمی‌تواند ببیند شما چه پیامی را ارسال کرده‌اید.
آن دسته از کاربرانی که از اپلیکیشن RedPhone برای برقراری تماس‌های صوتی بر بستر اینترنت استفاده می‌کردند، به زودی نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنند که از آنها می‌خواهد اپلیکیشن جدید Signal را دریافت کنند. این در حالی است که کاربران اپلیکیشن TextSecure می‌توانند به سادگی با بروزرسانی اپ خود، اپلیکیشن جدید را نصب کنند تا از این پس علاوه بر امکان گفتگوی متنی امن، بتوانند تماس صوتی با امنیت بالا هم برقرار کنند.
اوپن ویسپر تضمین می‌کند که همه محتوای رد و بدل شده بین کاربران به صورت end-to-end رمزنگاری می‌‌شوند. این کمپانی اعلام کرده که در صدد ارائه نسخه پی‌سی این اپلیکیشن نیز است که فعلا باید روی آن کار شود.
کد مورد استفاده در Open Whisper توسط کمپانی بزرگی چون واتس‌اپ مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اگر هنوز به امنیت این اپلیکیشن اعتماد ندارید و قانع نشده‌اید، می‌توانید کد آن را مورد بررسی قرار داده و به دنبال حفره‌های امنیتی بگردید، چرا که این پروژه، متن‌باز است. با این حال وقتی ادوارد اسنودن از این اپلیکیشن استفاده می‌کند، احتمالا شما هم می‌توانید به امنیت آن اعتماد کنید!
 
لینک دانلود از گوگل پلی

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا