اخبار

معرفی حسگر ۲۲٫۵ مگا پیکسلی IMX318 سونی

کمپانی سونی حسگر جدیدی را برای دوربین اسمارت فون ها با نام IMX 318 معرفی نمود. این محصول در دو بخش از قابلیت های چشم گیری برخوردار است: فوکوس خودکار بسیار سریع و لرزش گیر سه محوره خاص برای ثبت ویدیوهایی با کیفیت بالا که به ادعای سونی برای اولین بار در چنین حسگری به کار گرفته می شود.
 
به گفته ژاپنی ها این حسگر می تواند فقط در ۰٫۰۳ ثانیه بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کند، برای این منظور فوکوس خودکار با روش Phase Detection با روش Contrast Detection ترکیب شده اند. این محصول جدید سونی اولین حسگر تصویر CMOS است که دارای فوکوس خودکار هیبرید در پردازنده داخلی خود است و حاصل این مسئله فوکوس در ۰٫۰۳ ثانیه در حالت عکاسی و فوکوس در ۰٫۰۱۷ ثانیه در حالت ثبت ویدیو با کیفیت ۶۰ فریم بر ثانیه است.
 
گفتنیست که پیش از این در برخی دیوایس ها مانند LG G4 هم لرزش گیر ۳ محوره وجود داشت اما برای اولین بار در IMX318 سونی این امکان در پردازنده داخلی حسگر کار گذاشته شده است تا حداکثر کیفیت در ویدیوهای ۴K به دست آمده و همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شود.
 
سایز این سنسور ۱/۲٫۶″ بوده و دارای پیکسل هایی ۱ میکرونی است که از پیکسل های بسیاری دیوایس های دیگر کوچک تر خواهند بود اما علی رغم این مسئله سونی خبر از کیفیت بسیار بالای تصاویر در نور کم می دهد. گفته شده است که در اواخر ژوئن این حسگر به تولید انبوه خواهد رسید و به نظر می آید که در Xperia Z6 شاهد استفاده از آن باشیم.
 
Galaxy Note 6 و iPhone 7 هم از جمله مشتریان احتمالی این حسگر به شمار می روند چرا که سامسونگ و سونی سابقه ای طولانی در استفاده از سنسور های سونی در محصولات خود دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا