اخبار

معرفی رسمی آلکسا برای آیفون

معرفی رسمی آلکسا برای آیفون

عرضه آلکسا برای آیفون

دستیار هوشمند صوتی شرکت آمازون یعنی آلکسا در نوع خود یکی از بهترین موارد ساخته شده در رده دستیارهای هوشمند صوتی است. حال به نظر می‌رسد که این سیستم دیگر در انحصار محصولات آمازون نخواهد بود و این شرکت برنامه ویژه‌ای برای گسترش محدوده مخاطبان این محصول دارد.

در همین راستا نیز به‌تازگی آمازون برای نخستین بار دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای تلفن‌های همراه اپل ارائه کرده است و به‌این‌ترتیب کاربران این سیستم آمازون می‌توانند بدون استفاده از دست خود به کارهایی نظیر پخش موسیقی، جستجوی اطلاعات یا بررسی وضعیت آب‌وهوا بپردازند.

این سرویس چندی پیش توسط شرکت‌های واسطه در دسترس کاربران قرار گرفته بود اما این اولین باری است که کمپانی آمازون به‌تنهایی وارد عمل شده و به‌صورت رسمی راه‌حل این موضوع را ارائه کرده و خبری بسیار مسرت‌بخش را برای علاقه‌مندان به سیستم هوش مصنوعی الکسا به همراه آورده است.

این نرم‌افزار بسیار ساده دارای یک آیکون میکروفون در بالای صفحه نمایش تلفن همراه است که می‌توان با استفاده از آن به فعال کردن این دستیار صوتی بسیار هوشمند پرداخته و به‌این‌ترتیب هر دستور و سوالی از قبیل خریدهای اینترنتی، بررسی وقایع و کنترل دستگاه‌های متصل به آن (حتی خودروهای بی ام و) پرداخت.

بر اساس اخبار منتشر شده قرار است تا این ویژگی در طی هفته آینده برای کاربران آمریکایی دستگاه‌های اپل ارائه شود. با این حال نمی‌توان این دستیار هوشمند صوتی را جایگزین دستیار هوشمند سیری خود شرکت اپل کرد زیرا نباید فراموش کرد که سیری در جای‌جای سیستم عامل iOS رخنه کرده و همچنین جایگاه ویژه‌ای نیز در نزد کاربران اپل دارد.

با این وجود و با توجه به عرضه دستیارهای هوشمند صوتی مانند کورتانا و آلکسا برای سیستم عامل iOS می‌توان انتظار داشت که گروهی از کاربران سیری به سراغ استفاده از محصولات ارائه شده توسط رقبا بروند و این امر به‌صورت مستقیم می‌تواند اپل را وادار به بهبود شرایط سیری نماید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا