اخبار

معرفی سنسورهای جدید ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ

شرکت سامسونگ در جدیدترین اقدام خود، دو سنسور ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی خود را با که فناوری ۸/۰ میکرومتری ساخته بود را رونمایی کرد. این دو سنسور ISOCELL Bright GW1 و ISOCELL Bright GM2 هستند که در دنیای تکنولوژی، شگفتی محسوب می شوند.

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و سنسور ISOCELL Bright GW1  ۶۴ مگاپیکسلی با فناوری ۸/۰ میکرومتری ساخته شده اند. تراشه ISOCELL Bright GM2 به پیشرفت خط تولید از ۲۰ مگاپیکسل به ۶۴ مگاپیکسل با فناوری ۸/۰ میکرومتری بسیار کمک می کند. آقای یونگ پارک، معاون اجرایی بخش بیزینس شرکت سامسونگ در این باره این چنین اظهار نظر کرد:

طی چند سال اخیر دوربین های موبایلی یکی از مهم ترین ابزارها برای ثبت مهم ترین لحظات زندگی روزمره ما شده اند. تراشه ایزوسل برایت GW1 و GM2 که پیکسل های بیشتر و فناوری پیکسلی پیشرفته تر و مجهزتری دارد، باعث تحول شگفت انگیزی در زمینه موبایل شده، طوری که ما می توانیم وقایع روزانه خود را به بهترین وجهی ثبت کرده و آن را تغییر دهیم.

تراشه ISOCELL Bright GW1

تراشه ISOCELL Bright GW1، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی بوده که بالاترین رزولوشن میکرومتری سامسونگ را در بین سایر سنسورهای که با فناوری ۸/۰ ساخته شده اند را ارائه می دهد. در تراشه GW1 ، دو فناوری پیکسل تتراسل و الگوریتم ریموزائیک با هم ادغام شده اند و بنابراین می توانیم تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی را در محیط هایی که نور کمی دارند و تصاویری ۶۴ مگاپیکسلی را در محیط های با نور مناسب ثبت کنیم. در این سنسور از قابلیت ضبط ثصاویری با قابلیت HDR 100 دسیبل استفاده شده که طیف گسترده رنگی دارد. گستردگی این دامنه در سنسورهای عادی در حدود ۶۰ دسیبل و برای چشم انسان هم ۱۲۰ دسیبل است.

در تراشه GW1 قابلیتی بهره تبدیل دوگانه (DCG) تعبیه شده که می تواند نور حاصل از روشنایی محیط را به سیگنال های  الکتریکی تبدیل کند. به همین دلیل سنسور سامسونگ FWC بهینه سازی شده و نور محیط در جهت استفاده کردن، بهینه سازی می شود. با تراشه Super PD می توان تصاویر روشن تری را تولید کرد، در این تراشه تشخیص فاز به صورت خودکار عمل می کند. شما با این سنسور می توانید ویدیوهایی با حرکت آرام ۴۸۰ fps فول اچ دی را به خوبی فیلمبرداری کنید.

تراشه ISOCELL Bright GM2

این تراشه یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است که شما با فناوری تتراسل که مناسب محیط های کم نور است و با الگوریتم ریموزائیک که برای محیط های پرنور طراحی شده می توانید شفاف ترین تصاویر و طبیعی ترین رنگ ها را بدست بیاورید. در این تراشه مانند GW1 با فناوری هایی مانند DCG قدرت این تراشه افزایش یافته و با فناوری Super PD می تواند به هنگام تصویربرداری، فوکاس سریعی داشته باشد.

البته شرکت سامسونگ این دو تراشه را در زمینه های مختلف آزمایش می کند و پیش بینی شده که تا نیمه سال ۲۰۱۹ در سطح انبوهی تولید شود. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX586 سونی توانایی مشابهی دارد و شرکت سامسونگ اعلام کرده که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی نیز توانایی هایی به خصوصی دارد که می تواند با سنسور تولیدی شرکت سونی رقابت کند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا