اخبار

معرفی هدست واقعیت مجازی Valve Index

بالاخره شرکت ولول ایندکس پس از بررسی ها و آزمایشات فراوان، هدست واقعیت مجازی Valve index را معرفی کرد. اگرچه شرکت ولو ایندکس در ابتدای فروردین ماه امسال تا حدودی درباره هدست واقعیت مجازی Valve index سخنانی را منتشر کرده بود  و همچنین در این مورد نیز کم و بیش شایعاتی منتشر شده بود، بالاخره پس از فراز  و نشیب های بسیار زیاد هدست واقعیت مجازی Valve index را معرفی کرد.

هدست واقعیت مجازی Valve index دو نمایشگر LCD دارد که هر کدام به اندازه ۱۴۴۰×۱۶۰۰ پیکسل رزولوشن دارند. علاوه براین، هدفون های قابل تنظیم باعث شده که کاربران در مقایسه با سایر هدست ها با این نوع هدست احساس راحتی بیشتری داشته باشند. تراشه Base station  به شناسایی حرکت کاربران شده و میدان دید (FOV) نیز بهتر شده است.

کاربران واقعیت مجازی می توانند با این نوع هدست تمام بازی های قدیمی VR را به راحتی انجام دهند و لذت بازی با این نوع هدست با سایر هدست ها قابل مقایسه نیست. اگرچه کنترل های هدست واقعیت مجازی Valve index به هدست آکیولس ریفت شبیه بوده ولی به لحاظ عملکردی متفاوت بوده و حرکت بازیکنان را به خوبی تشخیص می دهد.

هر دو کنترلر هدست واقعیت مجازی Valve index یک دکمه تریگر و آنالوگ دارند که براساس شناسه انگشت کاربران کار می کند. این چنین سیستمی می تواند احساسات بازیکنان را در دنیای بازی های ویدیویی شبیه سازی کند. بازیکنان می توانند کنترلرهای دستگاه را به راحتی بدست گرفته و بازی کنند.

براساس گفته های شرکت ولو، مشخصات سخت افزاری شامل، عینک واقعیت مجازی، دو عدد کنترلر شناسایی کننده اثر انگشت کاربران و Base Station 2 را می شود. این هدست زیبا و کاربردی قرار است که در روز ۷ تیر امسال مقارن با ۲۸ ژوئن ۲۰۱۹ در بازار عرضه شود. کاربران می توانند هر یک از مشخصات سخت افزاری را به طور جداگانه خریداری کنند. قیمت کل این هدست ۹۹۹ دلار برآورد شده است. قیمت تک هدست برابر با ۴۹۹ دلار، کنترلرها؛ ۲۷۹ دلار و هر Base Station 2 با قیمت ۱۴۹ دلار عرضه خواهد شد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا