اخبار

مقایسه پوشش شبکه ۴G اپراتورهای برتر ایران در شهرهای بزرگ کشور

پوشش شبکه ۴G در شهر‌های مختلف ایران روز به روز بیشتر می‌شود. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا به مقایسه پوشش شبکه نسل چهارم اپراتورهای برتر ایران در شهر‌های بزرگ کشور بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
موضوع آنتن دهی شبکه‌های تلفن همراه مبحثی است که اغلب کاربران موبایل با آن رو به رو هستند. ‍پوشش دهی مناسب شبکه در بخش‌های مختلف شهر و جاده انتظار به جایی است که کاربران از اپراتور تلفن همراه خود دارند. البته باید توجه داشت که این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در کشورهای پیشرفته‌تر نیز کاربران گاهی اوقات با مشکلات مربوط به عدم پوشش دهی شبکه دست و پنجه نرم می‌کنند. در حال حاضر نیز با همه گیر شدن نسل چهارم ارتباطات یا همان شبکه ۴G تمام اپراتور‌ها در تلاش هستند تا پوشش دهی مناسبی را در این خصوص در اختیار کاربرانشان قرار دهد.
با توجه به اهمیت پوشش دهی شبکه ۴G تلفن همراه، در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا به بررسی این موضوع در اپراتور‌های داخلی بپردازیم و پوشش دهی ۳ اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را در شهرهای مختلف ایران مقایسه کنیم.
OneSignal
یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌هایی که در زمینه بررسی آنتن دهی اپراتور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، OpenSignal نام دارد که ما نیز در این بررسی از همین اپلیکیشن استفاده کرده‌ایم. از طریق این اپلیکیشن می‌توان به سادگی پوشش آنتن اپراتور‌های مختلف را در هر منطقه‌ای از کره زمین با سایر اپراتور‌ها مقایسه کرد و بهترین اپراتور را از نظر پوشش دهی انتخاب نمود.
البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که شرکت ارتباطات زیر ساخت مدتی است که رومینگ داخلی را از طریق اپراتورها اعمال کرده است. با استفاده از رومینگ داخلی دیگر عدم آنتن دهی چندان معنا ندارد و اگر برای مثال سیمکارت ایرانسل شما در منطقه‌ای آنتن نداشت، به صورت خودکار به شبکه اپراتوری متصل می‌شود که در آن منطقه پوشش دارد. البته لازم به ذکر است که رومینگ داخلی تنها در بحث مکالمه و پیامک قابل استفاده است و در زمان رومینگ نمی‌توان از شبکه داده استفاده کرد.
پوشش 4G
با نگاهی به پوشش دهی شبکه ۴G اپراتور‌ها در شهر تهران می‌توان متوجه شد که رایتل نسبت به همراه اول و ایرانسل کمترین پوشش را در سطح شهر دارد و دو اپراتور دیگر تفاوت محسوسی با آن دارند. نگاه دقیق‌تر در تصاویر نیز خبر از پوشش بهتر همراه اول نسبت به ایرانسل می‌دهد که البته این تفاوت چندان زیاد نیست.
پوشش 4G
در شهر اصفهان رایتل همچنان ضعیف‌تر از دو اپراتور دیگر در زمینه آنتن دهی نسل چهارم ارتباطات عمل کرده است. همراه اول و ایرانسل در اصفهان نیز عملکردی شبیه به هم دارند و تفاوت‌ها بسیار کوچک هستند.
پوشش 4G
اگرچه در طول تست‌هایی که در شهر تبریز انجام دادیم، رایتل در این شهر پوشش دهی ۴G داشت اما در OpenSignal دیده می‌شود که رایتل هیچ پوششی در این شهر ندارد که به نظر درست نیست. همراه اول در این شهر عملکردی نسبتا بهتر از ایرانسل دارد اما ایرانسل نیز تقریبا تمام شهر را با شبکه ۴G پوشش می‌دهد.
پوشش 4G
در شهر‌های شیراز و مشهد نیز پوشش دهی بهتر همراه اول و ایرانسل نسبت به رایتل به سادگی قابل درک است و دو اپراتور دیگر عملکردی بسیار شبیه به یکدیگر دارند.
پوشش 4G
همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مشاهده کردید، همراه اول و ایرانسل در رقابتی تنگاتنگ در تلاش هستند تا تمام سطح شهر‌ها را با شبکه ۴G پوشش دهند و البته رایتل از این رقابت بسیار عقب است. حال شما به ما بگویید که پوشش شبکه ۴G کدام اپراتور در شهری که در آن زندگی می‌کنید بهتر است؟ با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید. برای دانلود اپلیکیشن OpenSignal از طریق لینک زیر اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن OpenSignal از گوگل پلی

دانلود اپلیکیشن OpenSignal از بازار

 
نتیجه گیری : با نگاه کلی به پوشش شبکه ۴G در کل کشور ایران، در مجموع همراه اول با بیشترین و گسترده ترین پوشش شبکه در رتبه نخست این بررسی قرار دارد. اپراتور دوم یعنی ایرانسل نیز با پوشش گسترده، در رقابت با همراه اول، در رتبه دوم و در نهایت اپراتور رایتل با کمترین میزان پوشش شبکه ۴G در رتبه سوم قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا