اخبار

میزان رم آیفون ۸ و ۷ اس پلاس ۱ گیگابایت از ۷ اس بیشتر خواهد بود

۲۱ شهریور تاریخی است که به طور ۹۰ درصد احتمال رونمایی از چند محصول استثنایی از اپل می رود، آیفون ۸ آیفون ۷ اس پلاس ، آیفون ۷ اس و اپل واچ ۳ که محصول آخرین اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که از شبکه های ارتباطی خطوط همراه LTE استفاده می کند و می توان با آن تماس برقرار کرد
یکی دیگر از خبرهایی که روز گذاشته منتشر شد این بود که مدل پایه‌ی آیفون ۸ با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدل میانی این دستگاه از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد و رده‌بالاترین مدل این محصول هم به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد شد. همچنین قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ معادل ۹۹۹ دلار خواهد بود.
خیلی ها بر این باورند که حافظه‌های NAND فلش ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ توسط کمپانی سن‌دیسک تولید شده است. علاوه بر این گفته می‌شود که وظیفه‌ی ساخت حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۸ نیز بر عهده‌ی سن‌دیسک است. بر طبق شایعات و گزارش‌های اخیر، کمپانی توشیبا هم قطعاتی مشابه برای اپل تولید خواهد کرد. در نهایت باید اشاره کنیم که ماژول حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۸ توسط سامسونگ و هاینیکس تأمین می‌شود.
در جدیدترین شایعات، آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند بود، درحالی‌که آیفون ۷ اس همچنان از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. با توجه به اینکه دستگاه‌های اندرویدی رده‌بالا، در حال حاضر بین ۴ تا ۶ گیگابایت رم دارند، شاید به این موضوع فکر کنید که کاربران سیستم عامل آی‌اواس نسبت به کم بودن میزان رم دستگاه خود چه واکنشی خواهند داشت. البته حقیقت این است که سیستم عامل آی‌او‌اس در مقایسه با سیستم عامل اندروید، برای ارائه قابلیت‌های چندوظیفگی، به حافظه رم کمتری احتیاج دارد.
افزون بر آنچه اشاره شد، کو می‌گوید سرعت انتقال DRAM در هر سه مدل‌ آیفون‌های ۲۰۱۷ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۷ افزایش خواهد یافت. این تحلیل‌گر اعلام کرده است که افزایش سرعت DRAM باعث بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده از قابلیت‌های فناوری واقعیت افزوده در آیفون‌های امسال اپل خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا