اخبار

نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال از عملکرد سخت افزاری ضعیفتر آن خبر می‌دهند

گوشی هوشمند پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) به تازگی توسط گوگل معرفی شد. این دستگاه به همراه نسخه گوگل پیکسل اولین گوشی های هوشمندی هستند که در امریکا با تراشه جدید اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام به بازار عرضه می‌شوند. این چیپست از نظر قدرت پردازشی از نسخه ۸۲۰ که در گوشی های پرچمداری همچون گلکسی اس ۷، اس ۷ اج، نوت ۷، اچ تی سی ۱۰، جی ۵ و وان پلاس ۳ وجود دارد، قدرتمندتر بوده و می‌بایست در تست ها امتیازات بهتری را به دست می‌آورد. اما حالا نتایج بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال منتشر شده و شاهد این موضوع نیستیم. 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از بنچمارک گیک بنچ، گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با وجود تجهیز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام در بخش تک هسته ای امتیاز ۱۶۴۸ و در قسمت چند هسته ای نیز امتیاز ۴۱۲۱ را به دست آورده است. این امتیازات شباهت بسیار زیادی به نتایج به دست آمده توسط گوشی هایی دارد که به چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز هستند. به منظور مقایسه هر چه بهتر شاید بهتر باشد بدانید که گوشی وان پلاس ۳ مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ در همین بنچمارک در حالت تک هسته ای امتیاز ۲۳۸۳ و در بخش چند هسته ای امتیاز ۵۵۲۰ را به دست آورده است. اما مشکل از کجا ناشی می‌شود؟
کمپانی کوالکام قبلا اعلام کرده بود که تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ نسبت به نسخه ۸۲۰ دارای عملکرد نسبتا بهتری خواهد بود و نسبت به چیپ های پردازشی ۸۱۰ و ۸۰۸ نیز دو برابر عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد. اما در تست های اعمال شده بر روی تراشه گوگل پیکسل ایکس ال که از نسخه ۸۲۱ استفاده می‌کند شاهد این موضوع نبوده و هیچ گونه برتری خاصی را نسبت به مدل ۸۲۰ نمی‌بینیم. احتمالا این امتیاز بالاتر به دلیل عدم بهینه سازی نسخه ۸۲۱ توسط گوگل بوده است. زیرا معمولا این نسخه ها توسط شرکت های ارائه دهنده بهینه سازی می‌گردند و از این رو شاهد امتیازات بهتری هستیم.
البته بهتر است بدانید که نسخه پیشین یعنی ۸۲۰ در هنگام انجام عملیات معمولی نیز کاملا گرم می‌شد. در حقیقت زمانی که در میان تب های کروم جا به جا شوید یا عملیات مالتی تسکینگ را بین برنامه هایی همچون مسنجر فیسبوک، توییتر و یا اس ام اس گوشی انجام می‌دهید، دستگاه به صورت ممتد گرم می‌شود. خوشبختانه نسخه ۸۲۱ این مشکل را نداشته و حداقل در پردازشی های سبک این مشکل به وجود نمی‌آید. گرمای کمتر نیز به معنای عمر بیشتر قطعات سخت افزاری دستگاه خواهد بود.
البته می‌بایست به این نکته نیز اشاره کنیم که نباید امتیاز یک بنچمارک را مبنا قرار دهیم. زیرا معمولا هر تستی فاکتورهای مربوط به خود را داشته و بر اساس مواردی خاص امتیازات بالاتری را ارائه می‌کند. پس باید منتظر امتیازات بنچمارک گوگل پیکسل ایکس ال در تست های دیگر نیز باشیم.
علاوه بر آن امیدواریم تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام شارژ کمتری از باتری را مصرف کند. این موضوع را می‌توان به سادگی در مقایسه با گوشی نکسوس ۶ پی فهمید. زیرا هر دو گوشی از میزان ظرفیت باتری یکسان ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار هستند. از طرفی نکسوس ۶ پی از مدل ۸۱۰ استفاده می‌کند. بر اساس ادعای شرکت کوالکام از نظر میزان مصرف انرژی باتری، نسخه ۸۲۱ دو برابر کم مصرف تر از مدل ۸۲۰ خواهد بود که احتمالا در آینده نزدیک در تست های عملی این موضوع را بر روی گوشی گوگل پیکسل ایکس ال متوجه خواهیم شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا