اخبار

نتایج مالی مایکروسافت از وخامت درآمد بخش موبایل این کمپانی خبر می‌دهد

نتایج مالی مایکروسافت برای چهارمین کوارتر منتشر شد و نتایج چندان رضایت بخش نبود. کمپانی مایکروسافت بهتر است استراتژی کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود را تغییر دهد. این روند خطر نابودی کامل این بخش از کمپانی مایکروسافت را در پی خواهد داشت؛ اما ممکن است که این جریان، خود نیز یک استراتژی در پیش گرفته شده از سوی این کمپانی باشد.
بیشترین کسب درآمد مایکروسافت از صدور مجوز پتنت‌های اندرویدی است تا فروش گوشی‌های ویندوز فون؛ اما چگونه این کمپانی در چنین وضعیت ناامید کننده‌ای قرار گرفت؟ نتایج مالی مایکروسافت از فصل چهارم درآمد‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که یک افت ۷۰ درصدی سالانه اتفاق افتاده است. از سویی دیگر بر اساس همین گزارش فروش سرفیس، رشدی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
هنوز این احتمال وجود دارد که کمپانی Microsoft در سال ۲۰۱۷ یک گوشی سرفیس فون را به بازار عرضه کند؛ البته از ماه آوریل گذشته داستان‌های ضد و نقیضی درباره وجود چنین دستگاهی روایت می‌شد و شایعات فراوانی حکایت از آن داشتند که این دستگاه در سه نسخه متفاوت تولید خواهد شد. احتمالا یک نسخه از آن برای سازمان‌ها تولید خواهد شد، نسخه دیگر برای مصرف‌ کنندگان معمولی طراحی شده و آخرین نسخه نیز می‌تواند یک گوشی هوشمند بالا رده با مشخصات فنی قابل توجه باشد.
این شایعات همچنین بیان می‌کنند که گوشی Surface Phone از تراشه معرفی نشده اسنپدراگون ۸۳۰ قدرت گرفته و به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهد شد. صحبت‌هایی وجود دارد که چنین دستگاهی احتمالا تنها برای ارائه در سازمان‌ها ساخته خواهد شد. استراتژی قبلی این کمپانی برای عرضه‌ی محصولی به بازار مصرف‌کننده‌های عمومی به‌وضوح به شکست انجامیده است. در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن گزارش مالی مایکروسافت نشان می‌دهد که غول ردموند با درآمد ۲۰٫۶ میلیارد دلار، با ارزش هر سهم به قیمت ۶۹ سنت، ۳٫۱ میلیارد دلار سود خالص داشته است. کل درآمد حاصله در سال مالی ۲۰۱۶ برای این کمپانی ۸۵٫۳ میلیارد دلار بوده که از این مقدار ۱۶٫۸ میلیارد دلار آن، سود خالص است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا