اخبار

نجات جان سه انسان با کمک دستیار هوشمند سیری اپل

نجات جان سه انسان با کمک دستیار هوشمند سیری اپل

سیری

اگر تصور می‌کنید که دستیار صوتی اپل یعنی سیری می‌تواند تنها در کارهایی مانند ارسال پیام، برقراری تماس و یا بررسی تقویم به درد شما می‌خورد شاید بهتر باشد در این باره تجدید نظر کنید. این دستیار هوشمند بسیار بیشتر از این‌ها کارایی خواهد داشت و حتی می‌تواند زندگی شما را نیز مانند سه ماهی گیر در ایالت فلوریدای آمریکا را نجات دهد.

این سه ماهی گیر در قایق خود در حال غرق شدن در آب یخ بودند و حتی نمی‌توانستند با تلفن‌های همراه خود به مرکز نجات تماس بگیرند اما یکی از این ماهی گیران برای انجام این کار از دستیار هوشمند تلفن همراه خود یعنی سیری کمک گرفت. شرایط این ماهی گیر به صورتی بود که دستانش به دلیل سرما قدرت شماره‌گیری را نداشتند و به‌این‌ترتیب با استفاده از فرمان صوتی سیری توانستند برای کمک با مرکز نجات تماس حاصل کرده و نجات پیدا کنند.

به‌این‌ترتیب گشت ساحلی این سه ماهی گیر را در درون قایقشان زنده پیدا کرد و آن‌ها را به منطقه امن رساند. با این حال ماموریت‌های مهم سیری به اینجا ختم نمی‌شود و این دستیار هوشمند در ماه مارس نیز توانسته بود جان یک مادر را به کمک فرزند چهار ساله‌اش نجات دهد.

این پسر چهار ساله از انگشت دست مادرش برای باز کردن قفل تلفن همراه هوشمند او استفاده کرده بود و سپس با استفاده از دستیار هوشمند سیری با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کرده و جان مادر خود را نجات داده بود.  با این شرایط بهتر است که استفاده از دستیارهای هوشمند صوتی را فرا گرفته و به عزیزان خود نیز یاد بدهید.

شایان‌ذکر است که در طول دو سال گذشته و با توجه به بالا گرفتن رقابت شرکت‌های مختلف بر سر بهبود ساختار هوشمند بودن دستیارهای صوتی، اپل نیز سیری را به‌خوبی تجهیز کرده و پیشرفت داده است و به‌زودی نیز باید منتظر پیشرفت‌های بیشتری از این دستیار هوشمند صوتی بود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا