آموزش و ترفند

نحوه غیر فعال سازی موقت Touch ID در iOS نسخه ۱۱

Touch ID اپل

فناوری های اپل در ابتدای کار همیشه به خوبی مورد پذیرش قرار می گیرند ولی در برخی از موارد شاهد این هستیم که به مرور زمان افراد دوست دارند تا این قابلیت ها را غیرفعال کرده و به سراغ استفاده از وضعیت عادی این محصولات بروند. در این مقاله قصد داریم تا یک ترفند ساده برای کاربران آیفون را به شما معرفی کنیم.

زمانی که اپل قابلیت Touch ID را همراه با آیفون ۵S معرفی کرد نظر مساعد بسیاری از افراد را به خود جلب کرد اما از طرفی عده‌ای نیز چندان با این قابلیت موافق نبودند و بر روی عدم امنیت آن تاکید داشتند. با این حال هیچ‌کس نمی‌توانست موفقیت روزافزون این قابلیت و پیشرفت چشمگیر آن را پیش‌بینی کند. امروزه Touch ID نه‌تنها امنیت آیفون شما را بالاتر می‌برد بلکه آنلاک کردن دستگاهتان را بسیار راحت‌تر می‌سازد.

از طرفی Touch ID را نیز می توان به عنوان یک پیشگام در زمینه ارائه قابلیت‌های زیستی به تلفن‌های همراه هوشمند به حساب آورد. امروزه داشتن قابلیت حسگر اثر انگشت برای تمامی پرچم‌دارها بدیهی است و نبود آن می تواند شکستی عظیم برای پرچم‌دار یاد شده به همراه داشته باشد. اپل نیز با واقف بودن به اهمیت این قابلیت، به همراه iOS نسخه ۱۱ ویژگی جدیدی به Touch ID افزوده است که تجربه استفاده از آن را بسیار کاربردی‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

برای غیر فعال سازی موقت Touch ID می‌بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا دستگاه خود را به آخرین نسخه developer beta به‌روزرسانی کنید.
  2. دستگاه خود را قفل کرده و ۵ بار پشت سر هم و به‌سرعت دکمه پاور را فشار دهید تا به قسمت تماس‌های اضطراری انتقال داده شوید.
  3. هم کنون وارد صفحه می‌شوید که می‌بایست تنها دکمه ضربدر موجود در پایین صفحه نمایش را فشار دهید تا از حالت اضطراری خارج شوید.
  4. در این مرحله اگر سعی کنید که دستگاه خود را آنلاک کنید با درخواست یک پین کد مواجه می‌شوید.

به این ترتیب شما به راحتی توانسته‌اید تا قابلیت Touch ID را در دستگاه خود به صورت موقت غیرفعال کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا